۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
زنجان در نرخ بیکاری رتبه سوم کشوری را  دارد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی زنجان:

زنجان در نرخ بیکاری رتبه سوم کشوری را  دارد

زنجان-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی زنجان،با بیان اینکه استان زنجان در نرخ بیکاری رتبه سوم کشوری را  دارد، گفت:  طبق نرخ بیکاری  استان ۶.۶ درصد است که  نسبت به سال های گذشته کاهش دارد. 

به گزارش خبرنگار بازار، ابوالفضل عباسچیان عصر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره کل اقتصادی و دارایی زنجان، با بیان اینکه استان زنجان در نرخ بیکاری رتبه سوم کشوری را  دارد، گفت:  طبق نرخ بیکاری  استان ۶.۶ درصد است که نسبت به سال های گذشته کاهش دارد. 

وی اظهار کرد: میزان تولید ناخالص داخلی استان زنجان  در سال ۹۵ به میزان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال بود که این میزان نشان‌دهنده رشد ۲۱ درصدی نسبت به سال های گذشته می باشد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی زنجان، با بیان اینکه استان زنجان در بهبود فضای کسب و کار عملکرد خوبی در سطح کشور دارد، گفت: این استان در بهبود فضای کسب و کار رتبه سوم کشوری را دارد.

عباسچیان تاکید کرد: استان زنجان در تولید ناخالصی رتبه ۲۲ کشوری را دارد و سرانه تولید ناخالص ملی استان نیز بدون احتساب نفت، ۱۴۵ هزار میلیارد است که استان در این  زمینه هم رتبه ۱۹ کشوری را دارد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی زنجان، ابراز داشت: شاخص های کلان نشان دهنده توفیق استان در بخش های مختلف اقتصادی است و در سال جهش تولید هم اقدامات سرمایه گذاری خوبی در دست اجرا است. 

عباسچیان با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان افزایش داشته است، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان به ۴۹.۱ درصد رسیده است. 

وی افزود: در پنج ماهه سال جاری استان زنجان رتبه  سوم کشوری در مشارکت اقتصادی را به خود اختصاص داد. 

کد خبر: ۳۷٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha