۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
بهره برداری از طرح بهینه سازی مصرف انرژی در وزارت تعاون
با همکاری سازمان ملل متحد صورت گرفت

بهره برداری از طرح بهینه سازی مصرف انرژی در وزارت تعاون

طرح نمونه بهینه سازی مصرف انرژی در وزارت کار امروز در ساختمان شماره دو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با همکاری بخش عمران سازمان ملل متحد بهره برداری شد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، در این مراسم، غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این طرح بزرگترین کاربرای کاهش مصرف برق و گاز است و کنتورها نشان می‌دهد که کاهش بسیار زیادی حاصل شده است.

پناه اضافه کرد: این طرح علاوه بر کاهش مصرف می‌تواند کاهش هزینه نیز به همراه داشته باشد که برای دستگاه‌ها بسیار موثر است و همچنین در حفظ محیط زیست نیز این موضوع بسیار قابل توجه و کمک بزرگی را خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: اگر بتوانیم این پروژه را در تمام شهر تهران انجام دهیم کاهش زیادی در مصرف انرژی خواهیم داشت که موجب می‌شود شاهد قطع برق در تهران نباشیم و همچنین این موضوع برای مصرف گاز نیز موثر است و در مجموع ۳۲ درصد در مصرف گاز و ۱۸ درصد در مصرف برق صرفه جویی خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به اینکه این بخش نقش خوبی در کارآفرینی دارد، گفت: پیشنهاد من این بود نظام انگیزشی را ایجاد بکنیم، وزارت کار در مرحله اول طرح‌های اسکو به آن‌ها کمک مالی خواهد کرد و همچنین آموزش را نیز انجام خواهیم داد.

کلودیو پروویداس نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران در ادامه همین مراسم گفت: پیوستن به این ایده‌ها فقط با نگاه کمک به محیط زیست نیست و می‌تواند کمک بزرگی برای شرایط مختلف باشد. نتایج حاصل از این پروژه نشان می‌دهد که نتایج محدود نیست و کاهش ۳۲ درصدی مصرف گاز می‌تواند به خوبی نشان دهد چقدر این پروژه کمک کننده است.

وطنی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم گفت: در ایران روزانه حدود ۲ میلیون نفت خام و ۳ میلیون گاز تصفیه می‌کنیم که عمدتا در داخل کشور این مصرف انجام گیرد، با این طرح‌ها جلوگیری از آتش زدن و هدر دادن سرمایه ملی خواهد بود.

وی ادامه داد: در آینده برنامه‌ای داریم که میزان صرفه جویی انرژی را افراد بتوانند به فروش برسانند. اشتغال نخبگان، حفظ محیط زیست و کاهش سرمایه ملی نتایج این پروژه خواهد بود که تاکنون هم این پایلوت موفق بوده است. در مجموع در این ۱۹۰ ساختمان که این فرآیند انجام شده حدود ۴ میلیون دلار صرفه جویی برای کشور داشته است.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان مراسم گفت: امیدوارم طرح‌هایی را در دولت و مجلس ببریم که نسل‌های بعدی از این منابع بهره‌مند شوند و اگر این صرفه جویی درابعاد بزرگ انجام نشود جریمه آن را نسل‌های بعدی خواهند داد.

کد خبر: ۳۷٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha