۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
نرخ تورم در زنجان ۲۴ درصد است
مدیرکل امور دارایی و اقتصادی زنجان:

نرخ تورم در زنجان ۲۴ درصد است

زنجان- عباسچیان، مدیرکل امور دارایی و اقتصادی زنجان گفت: نرخ تورم در زنجان طی ۱۲ ماهه سال گذشته منتهی به تیرماه سال جاری حدود ۲۴.۱ درصد است که این آمار در سطح کشور ۲۶.۱ درصد است. 

سید ابوالفضل عباسچیان در گفتگو با خبرنگار بازار به نرخ تورم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: نرخ تورم در ۱۲ ماهه سال گذشته منتهی به تیرماه سال جاری حدود ۲۴.۱ درصد است که این آمار در سطح کشور ۲۶.۱درصد است. 

وی اظهار کرد: نرخ تورم در استان زنجان نسبت به ماه قبل هم  حدود ۱.۶ درصد کاهش دارد و دلیل پایین بودن نرخ تورم استان به سایر استانها این است که تولیدات استان تولیدات متنوع بوده و خود استان بهره مند می شود که در بحث حمل و نقل و جا یه جایی تاثیر دارد. 

مدیرکل امور دارایی و اقتصادی زنجان به عملکرد تجارت خارجی استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: تیرماه امسال ۳۶ هزار تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون دلار کالا صادر شده که به لحاظ تناژی ۱۵ درصد و به لحاظ ارزشی ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

عباسچیان به بهبود فضای کسب و کار در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در بحث بهبود فضای کسب و کار استان رتبه سوم کشوری طی سال گذشته را به خود اختصاص داد. 

وی ابراز کرد: در این میان در بهار امسال  استان در فضای کسب و کار رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است. 

 مدیرکل امور دارایی و اقتصادی زنجان، گفت: در سال جهش تولید با اجرای طرح های بزرگ سرمایه گذاری تحول خوبی در اشتغال استان ایجاد می شود. 

کد خبر: ۳۷٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha