۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
مبادلات صادرات و واردات کالا مازندران با ۶۲ کشور جهان
ناظر گمرکات مازندران اعلام کرد:

مبادلات صادرات و واردات کالا مازندران با ۶۲ کشور جهان

نوشهر - ناظر گمرکات مازندران از تبادل کالا در قالب واردات و صادرات از ۶۲ کشور مختلف جهان به گمرکات استان خبر داد و گفت: حجم صادرات به بیش از ۸۴۲ هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یوسفی منش صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران، میزان صادرات از گمرکات استان را بیش از ۸۴۲ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به ۱۰ ماه سال قبل رشد ۴۷ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان ایکه درآمد گمرکات استان مازندران نیز در سال جاری از مرز ۳۲۳ میلیارد تومان گذشته است، تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل فرارده های لبنی، بستنی، مواد پلاستیکی، سیمان و مرکبات بود که به کشورهای مختلف صادر شده است.

به گفته یوسفی منش، ارزش کالاهای صادراتی استان مازندران بیش از ۱۸۳ میلیون دلار بوده است که به ۳۴ کشور جهان از جمله عراق، روسیه، قزاقستان، هند، افغانستان و غیره صادره شده است.

واردات کالا از ۲۸ کشور جهان

وی درباره واردات از گمرکات مازندران نیز گفت: امسال از ۲۸ کشور جهان به گمرکات استان کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۷ میلیون دلار وارد شده است.

ناظرگمرکات مازندران، حجم کالاهای وارد شده را بیش از ۳.۴ میلیون تن اعلام کرد و گفت: این میزان واردات از نظر ارزشی ۲۳ درصد و از نظر وزنی ۱۴ درصد نسبت به ۱۰ ماه سالقبل رشده داشته است.

یوسفی منش، جو دامی، چربی ها و روغن ها را از جمله اقلام کالاهای وارداتی بیان کرد و گفت: این کالا از ۲۸ کشور جهان نظیر امارت متحده عربی، ترکیه، قزاقستان، سوئیس و غیره وارده شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در سال جاری حدود سه هزار کیلوگرم هدیه و سوغات ار طریق گمرک امانات پستی ساری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال ارسال شده است.

سه گمرک در نوشهر، فریدونکنار و ساری تحت پوشش گمرکات مازندران است.

کد خبر: ۳٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha