۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
صادرات کالا از گمرک زنجان ۲۸ درصد کاهش دارد
مدیرکل گمرک زنجان:

صادرات کالا از گمرک زنجان ۲۸ درصد کاهش دارد

زنجان- احمدی، مدیرکل گمرک زنجان به صادرات کالا از گمرک استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی پنج ماهه سالجاری صادرات کالا از زنجان بیش از ۷۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است. 

سید میر هاشم احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار به صادرات کالا از گمرک استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی پنج ماهه سالجاری صادرات کالا از استان زنجان بیش از ۷۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است. 

وی با بیان اینکه اینکه این میزان صادرات کالا از نظر وزنی ۲۶ هزار تن بوده است، اظهار کرد: این میزان صادرات کالا از نظر وزنی هم نسبت به مدت مشابه  سال گذشته ۱۲درصد کاهش دارد. 

مدیرکل گمرک زنجان، گفت: به دلیل مسدود مرزها و به خصوص مرز ترکیه که سه ماه بسته بود صادرات کالا از استان کاهش داشته است ولی با باز شدن مرزها شاهد رونق صادرات کالا در استان خواهیم بود. 

احمدی تاکید کرد:  متاسفانه سه ماهه سالجاری صادرات کالا از استان بیش از ۵۰ درصد کاهش دارد و امیدواریم با باز شدن مرزها صادرات کالا افزایش پیدا کند. 

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات زنجان به ترکیه است و امیدواریم این میزان صادرات روز به روز افزایش پیدا کند، ابراز داشت: عمده کالاهای صادراتی استان زنجان شمش روی، کابل برق، ترانسفورماتور، ماست، دوغ، خامه، پنیر، شیر، شمش سرب، کاغذ تیشو، کاغذ کاهی، مواد اولیه پلاستیکی، شمش سرب، آبمیوه، پارچه نبافته  می باشد. 

کد خبر: ۳۷٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha