۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
۱۱ هزار شغل در بخش کشاورزی خراسان جنوبی ایجاد می شود
با راه اندازی نهضت گلخانه ای؛

۱۱ هزار شغل در بخش کشاورزی خراسان جنوبی ایجاد می شود

بیرجند- سورگی،مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با راه‌اندازی نهضت گلخانه‌ای در استان برای ۱۱هزار و ۷۰۰نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

مهدی سورگی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به طرح نهضت گلخانه ای در سطح استان، اظهار داشت: از آنجایی که عمده ترین اتکای اقتصادی مردم استان به بخش کشاورزی و دامداری است لذا با توجه به خشکسالی های چندین ساله و کاهش نزولات آسمانی در این منطقه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه این طرح از مهرماه سال گذشته در سفر وزیر وقت جهاد کشاورزی به استان رقم خورده است، افزود: در این سفر ضمن گلایه از عدم توسعه کشت گلخانه ای در استان بر ضرورت توسعه این طرح تاکید شد.

سورگی افزود: این امر در راستای مدیریت منابع آبی، فضای جدیدی را در حوزه‌های اقتصادی، اشتغال و درآمد زایی ایجاد می‌کند.

ثبت نام ۱۱۴ نفر برای سرمایه گذاری در حوزه گلخانه های استان
وی ادامه داد: تاکنون برای یک‌ هزار و ۵۱هکتار از اراضی در شهرک‌های گلخانه، بارگاه بهداشتی زرشک، شهرک دامداری و شیلات مجوزهای کمیسیون ماده ۲ واگذاری اراضی اخذ شده است. 

وی افزود: فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای شهرک‌های گلخانه‌ای در شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه، سربیشه و سرایان منتشر شده است. 

سورگی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۱۴نفر در این فراخوان ثبت نام کرده اند، ادامه داد: از این تعداد ۲۵نفر نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام و تشریفات واگذاری اراضی پیگیری و ابلاغ آن صادر شده است. 

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی افزود: میزان تعهد استان در قالب تفاهم‌نامه بین استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در زمینه احداث مجتمع‌های دامپروری نیز ۱۰۰هکتار است. 

سورگی گفت: در این راستا در حال حاضر مطالعات ۱۱۷هکتار در اختیار مشاور قرار گرفته است. 

وی با اشاره به مشکلات در بخش محصول زرشک نیز بیان داشت: در زمینه بارگاه‌های بهداشتی زرشک نیز از ۱۵۷هکتار شناسایی و مطالعه ۳۰هکتار قطعی شده است. 

سورگی گفت: باقی اراضی نیز در حال پیگیری برای تعیین مشاور بوده است. 

وی افزود: همچنین در زمینه شیلات برای مجموع ۵۵هکتار مجوز کمیسیون ماده ۲ گرفته شده است. 

شناسایی ۶۳ نقطه برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای
وی در ادامه با اشاره به اینکه مطالعات ۵مجتمع گلخانه‌ای در خراسان جنوبی به اتمام رسیده است، افزود: در این خصوص برای ۵۵۰هکتار نیز مشاور مشخص شده و عملیات نقشه برداری در حال انجام است. 

سورگی گفت: همچنین مجوز حفاری چهار مجتمع اخذ شده و مابقی مجتمع‌ها نیز مجوز تامین آب را دریافت کرده‌اند. 

وی همچنین گفت: پس از انعقاد طرح واگذاری هزار هکتار شهرک کشاورزی براساس تفاهم نامه مهر سال۹۸ استانداری با شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان ۶۳نقطه از اراضی مستعد برای اجرای این طرح شناسایی شده است.

کد خبر: ۳۷٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha