۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
اجازه افزایش قیمت خودرو هر ۳ ماه یک بار، چک سفید امضا به خودروسازان است
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اجازه افزایش قیمت خودرو هر ۳ ماه یک بار، چک سفید امضا به خودروسازان است

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اجازه افزایش قیمت خودرو هر سه ماه یک بار را به مثابه چک سفید امضا به خودروسازان دانست و گفت: این تصمیم نه تنها به صلاح مصرف کنندگان نیست بلکه نفعی برای خودروسازان نیز ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم شورای رقابت مبنی بر اینکه خودروسازان می‌توانند هر ۳ ماه یکبار درخواست افزایش قیمت دهند، گفت: رشد نرخ ارز نباید به بهانه ای برای گرانی خودرو تبدیل شود زیرا این موضوع زمانی قابل پذیرش است که قیمت قطعات خریداری شده از قطعه سازان، دستمزد کارگر و هزینه آب، برق و گاز متناسب با نرخ ارز افزایش یابد. از آنجایی که این هزینه براساس دلار تغییر نمی‌کند چه دلیلی وجود دارد که خودروسازان هر سه ماه افزایش قیمت داشته باشند؟

چرا مصرف کنندگان هزینه های بالاسری ناشی از سوءمدیریت ها خودروسازان را پرداخت کنند؟
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: هزینه‌های سربار خودروسازان از جمله تسهیلات گران قیمت، نیروی انسانی مازاد و ... بسیار است، چرا مصرف کنندگان باید هزینه های بالاسری که ناشی از سوءمدیریت ها است، را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: هرچند شورای رقابت به خودروسازان اجازه داد، که هر سه ماه قیمت خودروها را افزایش دهند اما باید به این نکته نیز توجه شود که از مرحله قبلیِ گرانی خودرو در کارخانه نرخ ارز نه تنها رشدی نداشته بلکه به ثبات نسبی نیز رسیده است بنابراین اگر مبنا نرخ ارز است قیمت خودروها در کارخانه‌ها باید کاهشی شود.

افزایش هر سه ماه یک بار قیمت خودرو به بی ثباتی اقتصادی دامن می‌زند
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: منتشر شدن خبرهایی مبنی بر اینکه خودروسازان می توانند هر سه ماه یک بار قیمت خودرو را افزایش دهند نه تنها موجب التهاب بازار چهارچرخ‌ها می‌شود بلکه سایر بازارها را نیز نابسامان می‌کند زیرا قیمت بسیاری از کالاها متاثر از بهای خودرو است از سوی دیگر این خبرها بیانگر نابسامانی اقتصاد است و به بی ثباتی اقتصادی دامن می زند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اجازه افزایش قیمت خودرو هر سه ماه یک بار را به مثابه دادن چک سفید امضا به خودروسازان دانست و ادامه داد: این تصمیم نه تنها به صلاح مصرف کنندگان نیست بلکه نفعی برای خودروسازان نیز ندارد زیرا با ایجاد تلاطم و بی ثباتی در بازار شرکت‌های خودروسازی نیز آسیب می بینند.

کد خبر: ۳۷٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha