۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
رشد تجارت الکترونیکی درمنطقه آسیا و اقیانوسیه
نمونه هایی برای عبرت خرده فروشی های امریکایی معرفی شد

رشد تجارت الکترونیکی درمنطقه آسیا و اقیانوسیه

با همه گیری کرونا ویروس برندها و خرده فروشی هایی که توانستند ساختار سنتی خود را را به روش تجارت الکترونیگی تغییر دهند، موفق تر بوده اند. به طوری که می توان به منطقه آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد.

فرحناز سپهری؛ بازار: سایت «فوت ویر نیوز» نوشت: منطقه آسیا و اقیانوسیه در سالهای اخیر دوره قابل توجهی از رشد را پشت سر گذاشته، زیرا نوآوری در فن آوری منجر به رقابتی تر شدن در تجارت تجارت الکترونیکی شده است. اکنون، با توجه به اینکه این منطقه در روند ترمیم مجدد شرایط کرونا ویروس قرارد ارد، آسیا و اقیانوسیه - و به ویژه چین - می تواند نمونه ها یی برای خرده فروشان ایالات متحده باشد تا انها هم بتوانند در این شرایط تحولی ایجاد کنند.

گزارشی از شرکت مشاوره بین اند کو (Bain & Co) نشان داد که سه خرده فروش چینی اکنون در بین ۱۰ خرده فروش برتر جهان قرار دارند – در حالی که ۱۰ سال پیش، فقط دو خرده فروشی از کل منطقه در این فهرست قرارد اشتند. علی بابا، جی دی دات کام و پیندو دو، همگی رشد تجارت الکترونیکی قابل توجهی را تجربه کرده اند و زیرساخت های فنی آنها، منعکس کننده یک سرمایه گذاری گسترده در منطقه است و آنها را قادر ساخته است تا هر سرمایه گذاری را در تغییر جهت خرید آنلاین در طول همه گیری انجام دهند.

از طرفی یکی از مسائلی که خرده فروشی ایالات متحده را به دردسر انداخت عدم حضور دیجیتالی پیش از همه گیری بوده است و در نتیجه برندها نیاز به ایجاد کانال تجارت الکترونیکی را احساس کرده اند. به طور مقایسه ای، تجزیه و تحلیل شرکت بین اند کو نشان داد که آسیا و اقیانوسیه توانست خرده فروشی سنتی را رها کند و به کانالهای دیجیتالی روی بیاورد، که در آن صورت شرکتها توانستند برای سال ۲۰۲۰ در جایگاه مناسب قرار گیرند.

به طوری که این سرمایه گذاری در زیرساخت های دیجیتال، تقریباً سه چهارم رشد خرده فروشی جهانی و دو سوم رشد آنلاین به منطقه اختصاص می یابد. فروش آنلاین آسیا و اقیانوسیه بطور خاص - در مرحله آغاز در سطح پایه بالاتر از سایر نقاط جهان - بین دو سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ با دو برابر افزایش قرا گرفت. از طرفی نفوذ بسترهای آنلاین از ۹ به ۱۹ درصد افزایش یافته، در حالی که در مقایسه با سایر نقاط جهان این میزان رشد، از ۶ درصد تا ۱۱ درصد بوده است

همچنین گزارش بین اند کو نشان داد در منطقه ای از ۴۸ کشور جهان، که هیچ مسیر واحدی برای آینده ای پر رونق وجود ندارد؛ اما با این وجود، در چگونگی به دست آوردن فرصت ها برای تیم های اجرایی موارد بی نظیری را شاهد هستیم. به طوریکه آنها شش زمینه را به عنوان اولویت عمل خود قرار داده اند: موفقیت در حوزه های دیجیتال؛ ایجاد بسترهای فناوری در بخش دارایی ها و عملیات؛ تسلط بر آخرین فناوریها در ارسال محموله؛ انعطاف پذیری زنجیره تامین؛ تعریف اهداف اکوسیستم و استفاده ابزارهای دیجیتال به جای ابزارهای قدیمی.

در عین حال که باید اشاره کرد تنوع آسیا و اقیانوسیه در درجه های مختلف پیشرفت در بازارهای مختلف منعکس شده است. به عنوان مثال، استرالیا، ژاپن و چین در پیشرفت تکنولوژی خود نسبت به سایرین دارای رشد قابل توجهی بوده اند، در حالی که هند، ویتنام و اندونزی توسط بین اند کو، به عنوان «مدرنیزه کنندگان سریع» معرفی شدند.

یکی از حوزه های خاص که این کشورها از ایالات متحده آمریکا جلوتر هستند، در پذیرش موبایل به عنوان کانال خرید است. پیش بینی شرکت تحقیقاتی فورستر حاکی از این است که ۷۰ درصد تا ۸۵ درصد تجارت الکترونیکی در این بازارهای کلیدی منطقه تا سال ۲۰۲۳ از طریق تلفن هوشمند انجام می شود، در حالی که در ایالات متحده فقط ۴۳ درصد برآورد شده است. با این وجود افزایش تجارت الکترونیکی تلفن همراه در آمریکا حاکی از آن است که این کشور عقب تر و در ابتدای پذیرش آن در  آسیا و اقیانوس آرام قرار دارد.

در تجارت الکترونیکی، تعداد متقاضیانی که از طریق لایو یا ویدئو خریداری می کنند، افزایش چشمگیری داشته است. در یک نظرسنجی بین اند کو، از ۴۷۰۰ مصرف کننده در چین در بهار امسال، مشخص شد ۳۵ درصد از مصرف کنندگان از طریق این روش خریداری کرده اند، در مقابل ۵ درصد خرید مستقیم از طریق وب سایت برندها و ۱۹ درصد از طریق مینی اپلیکشین ها خریدها یشان را انجام داده اند. در عین حال که خرید از طریق ی رسانه ای اجتماعی با ۲۲ درصد دومین روش محبوب بوده است.

در حالی که خریداران ایالات متحده در حال حاضر این عادتها را  از خود نشان نمیدهند، بنابراین، توصیه Bain & Co. برای آسیا و اقیانوسیه می تواند در آینده نزدیک برای خرده فروشان آمریکایی تاثیرگذار باشد. در این گزارش آمده است: خرده فروشان آسیا و اقیانوسیه به دنبال برآورد کردن خواسته های مشتریان هستند. آنها روشهای مناسب برای اکنون و اینده را بررسی می کنند.

کد خبر: ۳۷٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha