۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
توسعه گلخانه‌ها از سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی است
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

توسعه گلخانه‌ها از سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، توسعه گلخانه‌ها را یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و افزود: استان کرمان زمینه مناسبی برای توسعه کشت های گلخانه ای با رویکرد افزایش تولید و کاهش مصرف آب دارد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: خوشبختانه امسال وضعیت خوبی در زمینه تولید پسته در استان کرمان داریم و این استان زمینه مناسبی برای توسعه کشت های گلخانه ای با رویکرد افزایش تولید و کاهش مصرف آب دارد.

در این دیدار، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به قابلیت‌ ها و ظرفیت‌ های بخش کشاورزی استان کرمان، لازم است سرمایه گذاری بیشتری در این بخش صورت پذیرد.

حسن پور بیگلری خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل بیشتر وزارت جهاد کشاورزی با مجلس می‌تواند موجبات توسعه بخش را فراهم آورد.

وی یادآور شد: خوشبختانه اقبال خوبی از سوی اکثریت نمایندگان مجلس نسبت به معرفی مهندس کشاورز وجود دارد و سابقه علمی و اجرایی ایشان در بخش کشاورزی تعیین کننده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی همچنین در دیدار جداگانه ای با مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی و رستم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با توجه به قابلیت های موجود در منطقه در زمینه دامپروری، لازم است دامداران از دام های پربازده با زادآوری و تولید شیر بالا استفاده کنند تا ضمن افزایش تولید به بهبود اقتصاد آنان کمک شود.

در این دیدار، نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: ما در منطقه بیشترین تعداد دام سبک را دارا هستیم و باید به بهسازی جایگاه دام و توسعه آن اقدام لازم صورت پذیرد.

 گودرزی تصریح کرد: فرآیند تولید از مزرعه تا سفره باید در کنترل و نظارت وزارت جهاد کشاورزی باشد.

وی گفت: کشاورز شناخت میدانی خوبی از حوزه کشاورزی دارد و می تواند برای توسعه این بخش تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۳٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha