۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
۴۰ درصد از کارآموزان مراکز فنی و حرفه‌ای گناوه جذب بازار کار شدند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر:

۴۰ درصد از کارآموزان مراکز فنی و حرفه‌ای گناوه جذب بازار کار شدند

بوشهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: ۴۰ درصد از کارآموزان مراکز فنی و حرفه‌ای گناوه جذب بازار کار شدند.

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تحقق جهش تولید، اشتغال پایدار، زدودن فقر و تولید ثروت جز از طریق توانمندسازی نیروی انسانی و تربیت مهارت امکان‌پذیر نیست.

وی مهارت‌آموزی را زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، پایدار و مولد دانست و افزود: باهدف تحقق سیاست‌های دولت تدبیر و امید، مهارت‌آموزی بهترین راه برای اشتغال نیروی انسانی جویای کار است.

دراهکی با بیان اینکه مشکل اصلی بیکاری در جامعه به نبود آموزش‌های مهارتی و عملی در کارجویان بازمی‌گردد، اظهار داشت: جوانان به همین دلیل قادر به ایجاد شغل نیستند و این امر موجب سرخوردگی آنها شده و علاوه بر آن توانایی تشکیل زندگی را نیز نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های مناسبی در جهت توسعه مهارت‌آموزی است، اضافه کرد: در جامعه فعلی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد، وجود افراد ماهر و کارآفرین به خوبی احساس می‌شود و وجود این افراد، کمک شایانی به اقتصاد کشور، خانواده‌های ایرانی و تولید و اشتغال دارد.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای با بهره‌گیری از اساتید مجرب در رشته‌های مختلف هنری، صنعتی، کشاورزی و سایر رشته‌های موردنیاز جوانان ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش و توانمندسازی جوانان در سطح استان بوشهر دارد که به‌نوعی مغفول مانده‌اند و نیازمند حمایت فرمانداران در سطح استان است.

وی با بیان اینکه تلاش بر این بوده که ورود تکنولوژی در کنار آموزش‌های بومی و منطقه‌ای در اولویت کاری باشد، گفت: بر این اساس، امروز بهترین کارگاه‌ها با بیشترین امکانات را در استان بوشهر تجهیز کرده‌ایم و این روند در همه شهرستان‌ها ادامه دارد

کد خبر: ۳۷٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha