۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
دلایل افت خرید در بازار نوشت افزار
رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار تشریح کرد

دلایل افت خرید در بازار نوشت افزار

فرزانیان، رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار با اشاره به افت فروش نوشت افزار در ماه های اخیر گفت: شیوع بیماری کرونا و غیرحضوری شدن فعالیت مدارس دلیل عمده این امر است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، موسی فرزانیان گفت: بازار فروش لوازم و تحریر هرساله با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس از تیرماه آغاز می شد و در شهریورماه به اوج خود می رسی، اما امسال شاهد افت فروش در این بازار هستیم.

وی عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا و غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها موجب شده تا تقاضا برای این بازار با کاهش شدید مواجه شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار تاکید کرد: همچنین با شیوع کرونا فعالیت برخی آموزشگاه‌ها نیز تغییر کرده بنابراین درخواست نوشت افزار در بازار کاهش یافته است.

فرزانیان ادامه داد: باتوجه به مشکلات اقتصادی و مسائل تورمی در اداره‌ها نیز با کاهش استفاده از نوشت افزار و لوازم و تحریر مواجه هستیم و همین امر موجب شده تا بازار این محصولات در ماه‌های اخیر با افت فروش مواجه باشند.

وی گفت: از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست داریم تا برای این رویه راهکاری بیاندیشن، چراکه اگر این روند دنبال شود برخی کارگاه‌های تولید نوشت افزار برشکست خواهند شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار افزود: ممنوعیت واردات نوشت افزار راهکار مناسبی نیست، چراکه برخی اقلام درحال حاضر در کشور تولید نمی شود و همین امر موجب کمبود در بازار شده و شاهد افزایش قیمت در برخی اقلام خواهیم بود.

فرزانیان افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید راهکاری بیاندیشد که مصرف کننده نیز متضرر نشود.

وی ادامه داد: نوشت افزار تولید داخلی از نظرکیفیت بسیار خوب است و بسیاری از اقلام مورد نیاز در این صنعت در کشور تولید می شود.

**رصد اتاق اصناف کشور بر تمامی کالاها

دکتر خسرو ابراهیمی نیا نائب رئیس اتاق اصناف تهران نیز گفت: اتاق اصناف کشور در تمامی زمینه‌ها روند تولید و عرضه کالاها را رصد می کند.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن مدارس شاهد افت فروش بازار لوازم و تحریر بودیم که البته بخشی از آن به این دلیل است که هنوز از سوی آموزش و پرورش نحوه آموزش دانش آموزان به صورت قطعی مشخص نشده است.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: لوازم و تحریر مربوط به سبد خانوارها است و به دلیل شرایط آموزشی حال حاضر شاهد افت فروش آن در بازار هستیم.

وی تاکید کرد: افت خرید لوازم تحریر یک هشدار برای رشد آموزش دانش آموزان است و در این زمینه باید برنامه ریزی صورت گیرد.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اتحادیه لوازم تحریر فعال است و این اتحادیه ارتباط تنگاتنگی با اتاق اصناف دارد.

وی درخصوص منع واردات لوازم و تحریر به کشور گفت: این موضوع فرصتی فراهم می کند تا خانواده و دانش آموزان با کالای ایرانی را بیشتر از گذشته بشناسند.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: تولیدات داخلی لوازم و تحریر به سمتی می روند که بتوانند خلاءهای موجود را پر کنند و اکنون شاهد پیشرفت بیشتر در این حوزه هستیم.

کد خبر: ۳۷٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha