۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
درخواست تسهیلات کرونا برای ۲هزار بوشهری ثبت شده است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر:

درخواست تسهیلات کرونا برای ۲هزار بوشهری ثبت شده است

بوشهر- پناه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر گفت: تاکنون دو هزار و ۶۵۴ بوشهری درخواست وام حمایتی ناشی از خسارت کرونا در استان داده‌اند.

حمیدرضا پناه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تاکنون به هزار و ۶۵۴ شغل تسهیلات حمایتی ناشی از خسارت کرونا در استان بوشهر پرداخت‌شده است.

وی تصریح کرد: این تعداد درخواست دریافت ۸۴۰ میلیارد ریال وام حمایتی داشته‌اند که تاکنون ۲۴۴ میلیارد ریال آن پرداخت‌شده است.

پناه با بیان اینکه بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا توسط این اداره تأیید و به وسیله تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود اضافه کرد: ۱۱ هزار و ۹۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که ۱۰ هزار و ۱۶ نفر مشمول شدند.

وی از پرداخت بیمه بیکاری ماه‌های اسفند و فروردین برای افراد مشمول خبر داد و اضافه کرد: ثبت‌نام برای دریافت بیمه بیکاری منوط به ثبت‌نام در سامانه تخصصی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر اظهار داشت: ۱۵ مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در بخش‌های تولیدی، خدماتی، گردشگری، حمل‌ونقل، ورزشی و دیگر صنوف شناسایی‌شده است که تسهیلات اعتباری به این واحدها پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: به کارگاه‌های تعطیل‌شده به ازای هر نفر ۱۶ میلیون تومان وام با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌شود که این تسهیلات ۵۰ درصد آن به حقوق و دستمزد و ۵۰ درصد دیگر به هزینه کارگاه اختصاص دارد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر بیان کرد: به واحدهای نیمه فعال آسیب‌دیده از کرونا هم به ازای هر نفر ۱۲ میلیون تومان وام حمایتی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: مهلت ثبت‌نام دریافت تسهیلات ویژه مشاغل آسیب‌دیده ناشی از شیوع کرونا برای مشاغل بیمه‌شده تأمین اجتماعی تا ۱۵ شهریور و مشاغل غیررسمی و بنگاه‌های اقتصادی بیمه نشده تا پایان شهریورماه تمدیدشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در سامانه کارا را برای دریافت وام حمایتی ضروری است.

کد خبر: ۳۷٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha