۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
آغاز عملیات اجرایی کارخانه ریسندگی نخ در شهرک صنعتی علی‌آبادکتول
با حضور استاندار گلستان و سایر مسئولان انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی کارخانه ریسندگی نخ در شهرک صنعتی علی‌آبادکتول

علی‌آبادکتول- همزمان با اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت و افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌ها و پروژه‌های این هفته با حضور استاندار و سایر مسئولان عملیات اجرایی نخستین کارخانه ریسندگی نخ استان در شهرک صنعتی علی‌آبادکتول آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، استاندار گلستان بعداز ظهر یکشنبه در آیین کلنگ‌زنی کارخانه ریسندگی نخ اظهار کرد: بخش کشاورزی موتور محرکه اقتصاد است و در صورت ایجاد صنایع وابسته به آن می‌تواند ارزش افزوده محصولات و اقتصاد استان را متحول کند.

هادی حق شناس افزود: گلستان دارای ۶۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است که امکان دو یا سه مرحله کشت در این اراضی فراهم است.

وی با یادآوری اینکه گلستان استان طلای سفید نام دارد، اما کشت پنبه در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه بوده است، ادامه داد: ایجاد شرکت‌های کشت و صنعت و استقرار صنایع تبدیلی می‌تواند به بحث اشتغال، معیشت و اقتصاد استان کمک کند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه استعداد و ظرفیت کشت و توسعه پنبه در استان وجود دارد و گلستان می‌تواند دوباره به اوج کشت و تولید این محصول برسد، اضافه کرد: احداث کارخانه ریسندگی نخ می‌تواند در رسیدن به این مسیر و رونق دوباره کشت پنبه در گلستان کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه باید صنعت را به محصول نهایی و فرآوری شده وصل کنیم، تصریح کرد: استان گلستان این استعداد را دارد که به توسعه کشت پنبه بپردازد و دوباره به روزهای اوج کشت و تولید این محصول برگردد.

حق شناس به پروژه‌های هفته دولت هم اشاره و بیان کرد: طی هفته دولت امسال سه هزار و ۴۲۹ طرح و پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتباری بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال هفت هزار و ۵۶ نفر کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود که دو برابر پروژه‌های سال گذشته است.

شایان ذکر است؛ این پروژه با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و ایجاد زمینه اشتغال ۲۰۷ نفر کلنگ‌زنی شده است.

کد خبر: ۳۷٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha