۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
آغاز پرداخت مشوق های صادراتی از همین هفته
یک مقام مسئول به بازار خبر داد(اختصاصی)

آغاز پرداخت مشوق های صادراتی از همین هفته

یک مقام مسئول از آغاز پرداخت مشوق های صادراتی سال ۹۹ در هفته جاری خبر داد و گفت: صادرکنندگانی که متقاضی دریافت مشوق های صادراتی هستند، مستندات خود را به سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان های صمت استان ها ارائه دهند.

احسان قمری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پرداخت مشوق های صادراتی سال ۹۹ بر مبنای بسته حمایتی صادرات غیر نفتی در روزهای آینده انجام می شود.
مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: صادرکنندگانی که متقاضی دریافت مشوق های صادراتی هستند باید مستندات خود را برای دریافت مشوق ها به سازمان توسعه تجارت ایران و یا سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها ارائه دهند.
وی ادامه داد: این مستندات باید بر مبنای سرفصل هایی که مشمولان دریافت مشوق های صادراتی را مشخص می کند، تهیه و به سازمان های مربوطه ارائه شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: پس از بررسی پرونده ها و مستندات صادرکنندگانی که متقاضی دریافت مشوق های صادراتی هستند روند آغاز مشوق ها شروع می شود.
مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر ضرورت حمایت از صادرکنندگان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال امکان برگزاری و مشارکت در نمایشگاههای بین المللی و همچنین تبادل هیات تجاری بخاطر شیوع ویروس کرونا وجود ندارد به همین دلیل حمایت از صادرکنندگان را به سمت کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی هدایت کرده ایم.
قمری اظهار کرد: فارغ از اینکه صادرکنندگان در چه سالی نسبت به دریافت تسهیلات صادراتی اقدام کرده اند مشوق های صادراتی به تمامی صادرکنندگانی که تسهیلات صادراتی دریافت کرده و در حال پرداخت اقساط هستند، تعلق می گیرد.
این مقام مسئول گفت: اعمال تخفیف بر روی نرخ سود تسهیلات صادراتی بین یک تا شش درصد است که معدل آن چهار درصد می شود.

مستنداتی که صادرکنندگان برای دریافت مشوق باید ارائه دهند
مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت درباره اولویتهای تخصیص مشوق  های صادراتی گفت: در تخصیص مشوق های صادراتی واحدهای تولیدی-صادراتی نسبت به واحدهای صادراتی در اولویت هستند.
وی افزود: اولویت واحدهای صادراتی حقوقی نسبت به واحدهای حقیقی، بازارهای هدف با اولویت کشورهای اوراسیا، ایجاد ارزش افزوده بر روی کالاهای واسطه ای برای صادرات مجدد و جلوگیری از خام فروشی، میانگین سه سال آخر نمره صادراتی و رفع تعهد ارزی جزو شروط اصلی برای پرداخت مشوق های صادراتی است.
قمری خاطرنشان کرد: صادرکنندگانی که کشورهای همسایه و اوراسیا را به عنوان بازار هدف قرار داده اند و به این بازارها صادرات می کنند نسبت به صادرکنندگان کالا به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی و ... اولویت بیشتری در دریافت مشوق های صادراتی دارند.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد که شرط اصلی پرداخت مشوق های صادراتی رفع تعهد ارزی است.

کد خبر: ۳۷٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha