۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
اولین فن بازار شمال غرب کشور در ارس برگزار می شود
معاون امور فرهنگی و اموزش منطقه آزاد ارس:

اولین فن بازار شمال غرب کشور در ارس برگزار می شود

تبریز- معاون امور فرهنگی و اموزش منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه اولین صندوق پژوهش و فناوری مناطق آزاد، در این منطقه ایجاد شده است، از آمادگی این منطقه برای برگزاری اولین فن بازار شمال غرب کشور با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، یوسف داداش زاده در نشستی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و جمعی از معاونین و روسای ادارات این اداره کل در خصوص نحوه تعامل و همکاری‌های بیشتر و عملیاتی شدن تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و منطقه آزاد تجاری ارس گفتگو کرد.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در منطقه آزاد ارس تعامل و همکاری و هم افزایی بیش از پیش در دو مجموعه را خواستار شد.

وی، با اشاره به شعار جهش تولید و اهمیت بهره وری نیروی کار و رونق تولید گفت: نیازسنجی و احصاء نیازهای آموزشی صنایع و کارگاه های تولیدی فعال در منطقه آزاد ارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به وجود افراد متخصص و وجود کارگاههای مجهز در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، ارتقای مهارت و تربیت نیروی کار ماهر و فعال در اولویت است.

 داداش زاده، با اشاره به جمعیت ۶۰  هزار نفری منطقه آزاد ارس و شرایط ویژه برخی از مشاغل با وجود کرونا گفت: ۷۵ درصد شغل های موجود در دنیا تحت‌الشعاع این ویروس قرار گرفتند و از بین خواهند رفت ولی مطمئن هستیم تحول در این منطقه آزاد با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین با اشاره به رونق صنعت کشاورزی در منطقه آزاد ارس و وجود گلخانه های صنعتی در این منطقه گفت: بیشتر افراد شاغل در حوزه کشاورزی این منطقه از شهرستانهای همجوار تامین می‌شود که با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های خوب و همچنین وجود جوانان فعال و با استعداد در این صنعت، با استفاده از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش تکنولوژی های نو و جدید در حوزه صنعت کشاورزی به این افراد می توانیم شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت در منطقه باشیم.

کد خبر: ۳۷٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha