۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
ادامه رایزنی‌ها برای جداسازی نماد شرکت سرمایه گذاری استانی تهران از البرز
معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی عنوان کرد

ادامه رایزنی‌ها برای جداسازی نماد شرکت سرمایه گذاری استانی تهران از البرز

علایی، معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی گفت: همچنان در حال رایزنی برای جداسازی نماد دو استان تهران و البرز هستیم. هم اکنون در مرحله مقدماتی به سر می برد که پس از نهایی شدن باید به تایید شورای عالی بورس برسد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، در اردیبهشت ماه بحث آزادسازی سهام عدالت و شیوه و روش های اجرایی آن به تصویب رسید و در نهایت منتج بر این شد که از ۴۹ میلیون و ۹۹۰ هزار نفر مشمول سهام عدالت هستند ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند.

حسن علایی، معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی در این خصوص اظهار داشت: باقی مانده مشمولین سهام عدالت در قالب شرکت های سرمایه گذاری استانی ساماندهی می شوند و اقدامات لازم در این خصوص به صورت مشترک توسط سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سمات در دست اقدام است.

علایی افزود: بحث پرتفوی این شرکت های سرمایه گذاری استانی و افزایش سرمایه ها نیز قطعی شده و طبق برنامه به زودی، مشمولینی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند قابلیت خرید و فروش سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی را خواهند داشت.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی در ادامه اشاره داشت: ۳۰ شرکت سرمایه گذاری استانی با نماد خودشان در بازار پذیرفته خواهد شد. این در حالی است که تنها استان تهران و البرز در حال حاضر مشترک خواهند بود که همچنان در حال رایزنی برای جداسازی نماد این دو استان هستیم. هم اکنون در مرحله مقدماتی به سر می برد که پس از نهایی شدن باید به تایید شورای عالی بورس برسد.

کد خبر: ۳۷٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha