۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
از این بعد یارانه ها ۷۲ هزار تومان می شود

از این بعد یارانه ها ۷۲ هزار تومان می شود

با تجدید نظر کمیسیون تلفیق در بودجه ۳۱ هزار میلیارد تومانی یارانه معیشتی مقرر شده تا ۸۰ درصد این مبلغ به صورت یکسان در میان ایرانیان تقسیم و توزیع شود.

به گزارش خبرنگار بازار، با توجه به این تصمیم گیری تمامی ۱۸ میلیون نفری که یارانه معیشتی دریافت نمی کنند از سال آینده با افزایش ۲۷ هزار تومانی به یارانه نقدی که دریافت می کنند مبلغ ۷۲ هزار تومان به حساب آنها واریز خواهد شد.

با توجه به اینکه با این نوع تقسیم بندی ۲۰ درصد از بودجه یارانه معیشتی باقی می ماند بنابراین سهم افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۵۰ هزار تومان بیش از سایر افراد خواهد بود که تعداد این افراد ۷ میلیون نفر هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، اواخر آبان ماه سالجاری دولت به یکباره قیمت بنزین را از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان و نرخ غیرسهمیه ای آن را ۳ هزار تومان اعلام کرد و مقرر کرد که از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به دوسوم جمعیت کشور یارانه معیشتی بدهد که براین اساس مقررشد تا به یک نفر مبلغ  ۵۵ هزار تومان، دو نفر مبلغ  ۱۰۳ هزار تومان، سه نفر مبلغ  ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفر مبلغ ۱۷۲ هزار تومان و خانواده های پنج نفر و بیشتر مبلغ  ۲۰۵ هزار تومان پرداخت شود.

براساس این گزارش، از این پس قرار است به هر نفر به جای ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه  نقدی و ۵۵ هزار تومان یارانه معیشتی مبلغ ۷۲ هزار تومان پرداخت شود.

کد خبر: ۳٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha