۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
داستان یک پرواز؛ وقتی هواپیمای کاسپین سر از خیابان در می‌آورد
گزارش بازار از آخرین وضعیت هواپیمای تهران-ماهشهر؛

داستان یک پرواز؛ وقتی هواپیمای کاسپین سر از خیابان در می‌آورد

ماهشهر- در پرواز صبح دوشنبه تهران-ماهشهر، یک فروند هواپیما متعلق به شرکت کاسپین در هنگام فرود در فرودگاه ماهشهر از باند خارج می‌شود که خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشته است.

محمود نواصر، بازار: بر اساس فیلم و تصاویری که صبح امروز تهیه شد، شاید مخاطبان فقط در فیلم های هالیوودی حضور یک هواپیما در خیابان را دیده باشند ولی به طرز شوکه کننده ای امروز فیلم و تصاویری در رسانه ها منتشر شد که گویا مشاهده بعضی از تصاویر فیلم ها در دنیای واقعی نیز امکانپذیر است.

هواپیمای مسافربری شرکت کاسپین که ساعت ۶ و ۳۵ دقیقه امروز از تهران برخاسته بود تا مسافران خود را به ماهشهر برساند دچار حادثه شد و از باند خارج شد و به خیابان رفت.

این هواپیما به طرز عجیبی داخل شهر رفته و در یک منطقه مسکونی قرارگرفته است. بازهم یک هواپیما خبرساز شد و افکار عمومی را لاجرم به سمت خود جلب کرده بود.

واکنش شرکت کاسپین

روابط عمومی هواپیمایی کاسپین هم در اطلاعیه‌ای گفته است: ساعت ۷:۵۰ صبح امروز یک فروند هواپیمای مکدانل داگلاس MD۸۳ به رجیستر EP-CPZ متعلق به هواپیمایی کاسپین با شماره پرواز ۶۹۳۶ که در مسیر تهران - ماهشهر بود؛ در فرودگاه ماهشهر به زمین نشست و متأسفانه از قسمت انتهای باند خارج و به فنس و موانع انتهای مسیر برخورد نموده است. تمامی ۱۳۶ مسافر و ۷ کرو پروازی در سلامت کامل بوده و از هواپیما تخلیه شدند همچنین علت این رخداد نیز در حال بررسی است.

تیم واکنش اضطراری هواپیمایی کاسپین به همراه کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری در حال اعزام به ماهشهر هستند.

نماینده ماهشهر چه گفت؟

علی گل مرادی در تشریح جزئیات حادثه‌ای که برای هواپیمای کاسپین شماره ۶۹۳۶ ایجاد شده است که در پی آن هواپیما از انتهای باند ماهشهر خوزستان خارج شده و پس از عبور از فنس‌های انتهای باند، وارد یک خیابان شده است، گفت: این پرواز تهران به ماهشهر بوده که در ساعت ۶:۳۵ صبح امروز دچار این حادثه شده است به این صورت که در زمان فرود به دلیل نقص فنی از باند فرودگاه ماهشهر خارج شده است.

نیاز به بررسی تخصصی

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: هم‌اکنون دلیل بروز این حادثه توسط تیمی از متخصصان در حال بررسی است تا در این مورد اطلاعات دقیق و کارشناسانه ارائه شود.

وی با اشاره به وضعیت مسافران این هواپیما، تصریح کرد: خوشبختانه در این حادثه آسیبی به ۱۳۶ مسافر این هواپیما ایجاد نشده است و همه آنها با صحت و سلامت از هواپیما خارج شده‌اند.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس یادآور شد: البته این قبیل موضوعات به لحاظ فنی نیاز به بررسی تخصصی دارد که از تمام ابعاد صورت بگیرد و به محض اینکه خبری را در این خصوص به دست آوریم به طور قطع در سطح عمومی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

انسداد محور ماهشهر-سربندر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان هم از مسدود شدن محور ماهشهر - سربندر به علت فرود اضطراری هواپیمای مسافربری خبر داد.

غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: محور ماهشهر - سربندر به علت فرود اضطراری هواپیمای مسافربری که صبح امروز رخ داد تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی خاطرنشان کرد: محور جایگزین، ماهشهر- جراحی - سربندر بوده و با پس از باز شدن محور ماهشهر - سربندر مراتب به اطلاع شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

مصدومیت ۲ نفر

علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دو تیم عملیاتی با تجهیزات لازم اعزام شدند و به وسیله استقرار آنها در فرودگاه ماهشهر پوشش امدادی لازم ایجاد شد.

وی افزود: دو فرد مصدوم که از ناحیه پا دچار مصدومیت سطحی شده بودند توسط عوامل امدادی این جمعیت به مرکز درمانی انتقال یافتند.

تلاش مهماندار

یکی از موارد مثبت حادثه تلخ امروز، تلاش یک بانوی مهماندار بود که با وجود خطر بالای آتش سوزی هواپیما، در کنار آن ایستاده بود و به شکلی قهرمانانه تا خارج شدن آخرین نفر در حال کمک به پیاده شدن مسافران بود که در نوع خود قابل تحسین بود.

اما در این میان مسئولین هواپیمایی در تهران با احتیاط تمام به دنبال اطلاع رسانی بودند و درواقع به آسانی تن به ارایه اطلاعات نمیدادند.آنها تجربه سخت و تازه ای را پشت سر گذاشته اند.

انتهای پیام/

کد خبر: ۳٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha