۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
قیمت‌های موجود در بازار آزاد خودرو کاملاً کاذب و بالاست
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت:

قیمت‌های موجود در بازار آزاد خودرو کاملاً کاذب و بالاست

سرقینی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امضای قرارداد نوسازی هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل کالای برون شهری، فرصت مناسبی برای شروع همکاری مشترک وزارت صمت و وزارت راه در این حوزه است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، جعفر سرقینی افزود: طبق آمار موجود در چهار ماه نخست سال ۹۹، تولیدات خودروهای سنگین بیش از ۳۰ درصد و خودروهای سواری حدود ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سنوات گذشته و در کارنامه تولید خودرو سنگین توسط شرکت های خودروسازی کشور، آمار تولید ۳۰ هزار دستگاه به ثبت رسیده و امروز نیز مدیرعامل شرکت ایران خودرو برای تولید ۵ هزار دستگاه خودرو سنگین اعلام آمادگی کرد.

سرقینی تصریح کرد: ساخت و تحویل هزار دستگاه خودروی سنگین با توجه به توان شرکت های خودروسازی کشورمان عدد بزرگی نیست و به عنوان طرح پایلوت می تواند زمینه ساز همکاری های بعدی باشد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: سازوکار موجود در همراهی بانک توسعه تعاون با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی می تواند به تحقق کامل این قرارداد و قراردادهای آتی منجر شود.

سرقینی ادامه داد: با یک پیمایش منطقی از میزان مصرف سوخت خودروهای فرسوده، با جایگزینی خودروهای نوسازی از محل صرفه‌جویی سوخت می توان هزینه خرید این خودروها را در یک مدت معینی تامین کرد.

وی گفت: قیمت‌های موجود در بازار آزاد خودرو کاملاً کاذب و بالاست و با یک برنامه‌ریزی دقیق میتوانیم یک قیمت منطقی در بازار خودرو حاکم کنیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در قالب برنامه نوسازی ناوگان تجاری کشور اگر زمینه‌های لازم برای همکاری مشترک طرف های قرارداد فرآهم شود، می‌توانیم گام های مثبتی در این راستا برداریم.

کد خبر: ۳۷٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha