۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
زلزله اقتصادی کرونا ورزش را هم لرزاند؛ خسارت ۸ میلیاردی به باشگاه های سیستان و بلوچستان 
گزارش بازار؛

زلزله اقتصادی کرونا ورزش را هم لرزاند؛ خسارت ۸ میلیاردی به باشگاه های سیستان و بلوچستان 

زاهدان- باشگاه های ورزشی سیستان و بلوچستان در حالی با شیوع ویروس کرونا متحمل خسارت های میلیاردی شده اند که به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان و مجموعه دولت هیچ برنامه ای برای حمایت از آنها ندارد.

فرشته بامری؛ بازار: باشگاههای ورزشی محلی برای تجمع و مجهز به امکاناتی از جمله حمام، اتاق استراحت، سونا، حوضچه های آب سرد، رختکن، بوفه و خدمات مشترک هستند، این امکانات در زمان شیوع کرونا به جای اینکه رفاه ورزشکاران را فراهم کند همانند دیگر اماکن عمومی به عاملی برای انتقال کرونا تبدیل شد و همزمان با شیوع کرونا و تعطیلی های اجباری باشگاه های ورزشی سیستان و بلوچستان هم تعطیل شد تا زنجیره های انتقال قطع شود.

با اینکه اکنون فعالیت باشگاه ها با حداقل ظرفیت بلامانع است اما مشتریان این باشگاه ها برای حفظ سلامت‌شان هم که شده فعالیت های ورزشی شان را کاهش داده اند. این علتها دست به دست هم دادند تا خسارت های مالی باشگاه های استان سیستان و بلوچستان هم میلیاردی شود.

درآمد باشگاه داران تقریبا به صفر رسیده است
لیلا خمر، مدیر یکی از باشگاه های ورزشی بانوان در زاهدان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا فعالیت های باشگاه ما نیز به حالت تعلیق درآمد و اکنون با گذشت چند ماه هنوز نتوانستیم تعداد مشتریان‌مان را به دوران قبل از کرونا برگردانیم.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت باشگاه ها با رعایت فاصله گذاری و حداقل افراد امکان پذیر است، اما دیگر همانند گذشته مشتری نداریم و تنها تعداد انگشت شماری به ما مراجعه می کنند.

در این مدت درآمدمان تقریبا به صفر رسیده است و این در حالی است که بسیاری از باشگاه داران مستاجر هستند و ماهیانه برای اجاره باشگاه مبالغ هنگفتی پرداخت می کنند

وی تصریح کرد: در این مدت درآمدمان تقریبا به صفر رسیده است و این در حالی است که بسیاری از باشگاه داران مستاجر هستند و ماهیانه برای اجاره باشگاه مبالغ هنگفتی پرداخت می کنند.

علی دشتی یکی دیگر از باشگاه داران استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: متاسفانه در ایام کرونا درآمد باشگاه ما هم بسیار پایین آمد و به صفر رسید و در این میان اجاره مکان و خسارت مالی ناشی از تعطیلی هم بر مشکلات باشگاه ها افزوده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شاغلان در باشگاه ها هم طی این مدت بیکار شدند، افزود: تعطیلی باشگاه ها نه تنها صاحبان باشگاه ها را متضرر ساخته بلکه ورزشکاران را نیز غافل گیر کرده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از ورزشکارانی که در باشگاه ثبت نام کرده اند از برنامه کاری خود عقب مانده اند و در خانه نمی توانند به انجام حرکات تکنیکی خود بپردازند.  

خسارت ۸ میلیاردی کرونا به باشگاه های ورزشی سیستان و بلوچستان 
در این میان مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان هم از خسارت میلیاردی باشگاههای ورزشی خبر داد.

ادهم کرد زابلی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: باشگاه های ورزشی سیستان و بلوچستان با شیوع کرونا متحمل هشت میلیارد ریال خسارت شدند.

وی افزود: با شیوع کرونا اماکن ورزشی به ویژه باشگاه های ورزشی خصوصی تعطیل شده اند و این تعطیلی ضرر و زیان زیادی را متوجه باشگاه داران کرده است.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بعضی باشگاه های ورزشی اجاره ای هستند و هزینه هنگفتی را برای اجاره پرداخت می کنند و متوسط درآمد برخی باشگاهها هم از ۴ تا ۱۰ میلیون تومان ماهیانه به دلیل کرونا به صفر رسیده است.

آن دسته از باشگاه هایی که متحمل خسارت شده اند می توانند از تسهیلات ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی برای جبران خسارات استفاده کنند

وی ادامه داد: آن دسته از باشگاه هایی که متحمل خسارت شده اند می توانند از تسهیلات ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی برای جبران خسارات استفاده کنند.

کرد زابلی گفت: اکنون  قریب به ۲ هزار نفر در ۲۷۰ باشگاه ورزشی در استان سیستان و بلوچستان مشغول به کار هستند که متاسفانه به واسطه کرونا یک هزار و ۳۶۵ نفر شغل خود را از دست داده اند.

وی بیان داشت: طبق آخرین برآوردها در سیستان و بلوچستان از  هر ۱۲۴ نفر ۱۰ نفر ورزش می کنند و سرانه فضای ورزشی نیز در حال حاضر ۴۸سانتی متر به ازای هر نفر است.

البته همه این موارد در حالی است که وزارت ورزش و جوانان و دولت تاکنون به جز اعطای تسهیلات هیچگونه اقدامی برای جبران خسارات باشگاه های ورزشی انجام نداده است و قطعا اگر این اوضاع ادامه یابد شرایط باشگاه داران و کارکنان آن ها بسیار بدتر نیز می شود.

کد خبر: ۳۷٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha