۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
یک چهارم تولیدات پرتقال در مازندران ذخیره شده است
در گفتگو با بازار مطرح شد:

یک چهارم تولیدات پرتقال در مازندران ذخیره شده است

ساری - مدیرعامل اتحادبه باغداران مازندران، میزان پرتقال ذخیره شده ویژه شب عید در استان را بیش از ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان یک چهارم مرکبات تولیدی است.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تولید بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در استان، اظهار داشت: میزان ذخیره سازی مرکبات در استان از مرز ۷۰۰ هزار تن گذشته است.
وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ هزار تن پرتقال ذخیره شده جدای از سهمیه ۳۰ هزار تنی درنظرگرفته شده برای تنظیم بازار شب عید است، افزود: این میزان توسط باغداران برای عرضه درشب عید ذخیره سازی شده است.
وی شمار واحدهای سورتینگ وبسته بندی مرکبات در استان را بیش از ۵۰۰ واحد اعلام کرد و با اشاره به کیفیت مرکبات تولیدی استان، افزود: میزان ذخیره مرکبات در استان بیش از سال های گذشته است.
شعبانی درباره میزان صادرات مرکبات نیز گفت: امسال بیش از ۱۱۰ هزار تن پرتقال از استان صادر شده که نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است.
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با عنوان اینکه کار ارسال مرکبات به سایر استان ها در حال انجام است، از وجود ۱۸۰ هزار باغدار در استان خبر داد و گفت: کار برداشت مرکبات نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

وی تنظیم بازار را هدف اصلی ذخیره سازی و خرید مرکبات به صورت تضمینی اعلام کرد و گفت: قیمت پرتقال شب نیز به ازای هر کیلوگرم ۴۵ هزار ریال تعیین شده است.

کد خبر: ۳٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha