۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
آمادگی بنیاد مستضعفان برای گسترش همکاری های تجاری با روسیه
رئیس بنیاد مستضعفان مطرح کرد

آمادگی بنیاد مستضعفان برای گسترش همکاری های تجاری با روسیه

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در دیدار با سفیر روسیه در تهران، برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با روسیه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در دیدار با سفیر روسیه در تهران و سفیر ایران در مسکو با اشاره به اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با روسیه اظهار کرد: ایران و روسیه جزو شرکای استراتژیک هستند ولی سطح روابط اقتصادی میان دو کشور به هیچ وجه در سطح مطلوب نیست.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: بنیاد مستضعفان در حال حاضر در صنایع سنگینی همچون صنعت نفت و فولاد فعالیت دارد و علاوه بر این موارد، در صنایعی همچون کشاورزی، حمل و نقل، نیروگاهی، بانکداری و گردشگری نیز حضور دارد و فعالیت این بنیاد در چنین صنایعی برای تامین نیازهای کشور و عموم مردم است.

وی با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی میان بنیاد مستضعفان و کشور روسیه گفت: هر دو کشور تجربه تحریم های ظالمانه را دارند و در چنین شرایطی می توانیم افزایش همکاری ها بر مبنای تجارت با ارزهای ملی و همچنین تهاتر را در دستور کار قرار دهیم.

فتاح با بیان اینکه در حال حاضر بنیاد مستضعفان در حوزه کوچکی در بخش کشاورزی، به کشور روسیه صادرات دارد افزود: دو کشور با توجه به تعاملات همسایگی جغرافیایی و همچنین دوستی میان مردم ایران و روسیه، نسبت به افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی علاقمندند و بنیاد مستضعفان نیز با توجه به توانمندی های خود در بخش های مختلف، آماده تعاملات بیشتر تجاری با این کشور است.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران نیز با استقبال از همکاری های بیشتر تجاری میان شرکت های روسیه و تجار روس با بنیاد مستضعفان گفت: ما اعتقاد داریم که علی رغم همکاری های دو کشور ایران و روسیه در حوزه های مختلف، ولی در حوزه تجاری و اقتصادی، هنوز با انتظارات موجود فاصله داریم و می توان سطح همکاری ها در این حوزه را ارتقاء داد.

سفیر روسیه در تهران، لغو روادید برای تجار ایرانی از سوی روسیه را نشانه ای از استقبال این کشور برای افزایش همکاری های تجاری دانست و افزود: ما از افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران و بنیاد مستضعفان استقبال می کنیم و امروز امادگی خود را برای همکاری بیشتر در این زمینه اعلام می کنیم.

کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت پیگیری هرچه سریعتر برای شناسایی زمینه های تجاری و اقتصادی مشترک میان بنیاد مستضعفان و تجار روسیه گفت: بنیاد مستضعفان با توجه به توانمندی های قوی در حوزه تولید، حمل و نقل ریلی و بندری، پتانسیل خوبی برای گسترش روابط اقتصادی با روسیه دارد.

کد خبر: ۳۷٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha