۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
ارزش ذخایر گازی کشف شده ۶۵ میلیارد دلار است
وزیر انرژی ترکیه:

ارزش ذخایر گازی کشف شده ۶۵ میلیارد دلار است

دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه ارزش ذخایر گازی که ترکیه اخیرا در غرب دریای سیاه کشف شده را حدود ۶۵ میلیارد دلار ارزیابی کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیروز با اعلام اینکه ترکیه توانسته است بزرگترین ذخیره گازی تاریخ خود را در غرب دریای سیاه کشف کند، گفت: میزان ذخیره این میدان گازی حدود ۳۲۰ میلیارد متر مکعب برآورد شده است.

فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه ساعتی پس از سخنرانی اردوغان و اعلام این موضوع از جانب وی گفت: ارزش ذخیره گازی کشف شده حدود ۶۵ میلیارد دلار است و حتی اگر نتوانیم منابع گازی جدیدی را کشف کنیم ۳۲۰ میلیارد متر مکعب گازی که کشف کرده ایم نیاز ۷ الی ۸ سال ترکیه را تامین خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه حفاری‌ها و فعالیت‌های دیگر در بخش اکتشاف با امکانات بومی ترکیه انجام خواهد شد، گفت: احداث خط لوله در خشکی احتمالا با مناقصه بین المللی اجرا خواهد شد و استخراج نیز کاملا به شرکت نفت ترکیه واگذار خواهد شد.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه درباره فعالیت‌های کشورش برای کشف منابع انرژی در شرق مدیترانه نیز گفت: بدون اینکه اهمیتی به سخنان بخش یونانی نشین قبرس بدهیم در مناطقی که از حق فعالیت برخورداریم به فعالیت هایمان ادامه خواهیم داد.

کد خبر: ۳۷٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha