۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
ماسک و مواد ضدعفونی برای هیئت های مذهبی فارس تامین شد
رئیس سازمان صمت استان فارس:

ماسک و مواد ضدعفونی برای هیئت های مذهبی فارس تامین شد

شیراز - رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: هیچگونه مشکلی برای تامین ماسک و مواد ضدعفونی کدننده در هیات های مذهبی استان فارس وجود ندارد.

به گزارش بازار، حمیدرضا ایزدی گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله (ع) و نیاز هیئات مذهبی و عزاداران حسینی به ماسک و محلول ضدعفونی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، ستاد کرونای استان مصوب کرد، که این سازمان نسبت به تامین ماسک و محلول ضدعفونی اقدام کند.

وی اظهار داشت: با توجه به این امر جلسات جداگانه ای با تولید کنندگان ماسک و محلول ضدعفونی و شورای هیئات مذهبی برگزار و قرار شد ماسک با قیمت هر عدد هزار و ۲۰۰ تومان، محلول چهار لیتری ضدعفونی دست با قیمت ۱۲۲ هزار و  ۵۰۰  تومان، محلول ۲۰ لیتری ضدعفونی سطوح با قیمت ۱۲۰ هزار تومان و ۱۰ لیتری ضدعفونی سطوح با قیمت ۶۵ هزار تومان، در اختیار هیئات مذهبی قرار گیرد.

به گفته ایزدی، ماسک و محلول ضدعفونی با حواله شورای هیئات مذهبی در اختیار هیئت های مذهبی قرار می گیرد و آنها باید برای دریافت حواله به شورای هیئات مذهبی مراجعه  کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، این سازمان با دعوت از تولیدکنندگان و فعال کردن واحدهای تولیدی، توانست نیاز استان را تامین کند. به گونه ای که تا پیش از شیوع ویروس کرونا تنها ۲ واحد تولیدی ماسک در استان وجود داشت که اکنون این تعداد به بیش از ۲۰ واحد فعال رسیده و روزانه به طور میانگین ۴۵۰  هزار ماسک در استان تولید و در اختیار بیمارستان ها، داروخانه ها و مراکز عرضه قرار می گیرد، تا مردم به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

به گفته ایزدی ظرفیت تولید ماسک در این استان دو میلیون عدد است و در صورت نیاز این ظرفیت فعال می شود.

وی تاکید کرد: همچنین تا پیش از شیوع ویروس کرونا، هیچ واحد تولید محلول ضدعفونی وجود نداشت، در حالی که اکنون  ۱۸ واحد در استان به تولید این محصول می پردازند.

رئیس سازمان صمت استان فارس همچنین به نظارت بر تولید و توزیع ماسک و محلول ضدعفونی اشاره کرد و گفت: طی بازرسی های به عمل آمده از مراکز صنفی عرضه کننده ماسک، ۱۲ واحد متخلف با تخلف گران فروشی شناسایی و پرونده تخلف آنها به ارزش ریالی  ۴۸ میلیون و  ۳۴۰ هزار ریال برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

کد خبر: ۳۷٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha