۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
هماهنگی دستگاه‌ها جهت رفع مشکلات صادرکنندگان
رییس کل سازمان توسعه تجارت مطرح کرد

هماهنگی دستگاه‌ها جهت رفع مشکلات صادرکنندگان

زادبوم، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و تحقق اهداف تعیین‌شده در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، حمید زادبوم در بیست و نهمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی در جهت رفع مشکلات جامعه صادرکنندگان را ضروری توصیف کرد و گفت: صادرکنندگان به عنوان پیشرانان اقتصادی در شرایط فعلی در خط مقدم نبرد اقتصادی قرار دارند و جهش تولید بدون صادرات میسر نخواهد بود.

وی با اشاره به تلاش‌های سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در جهت مساعدت به صادرکنندگان به منظور رفع تعهدات ارزی، اقدامات انجام شده در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و شهرستان‌ها و همچنین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در قالب کمیته اقدام ارزی را با اهمیت دانست و افزود: گزارش بازگشت ارز حاصل از صادرات در قالب کمیته اقدام ارزی توسط سازمان توسعه تجارت ایران ارائه خواهد شد.

زادبوم بیان داشت: بسته تشویقی بازگشت ارز حاصل از صادرات در راستای حمایت از صادرکنندگان طراحی شده و امیدواریم با برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری جامعه صادرکنندگان شاهد توسعه کیفی و کمی صادرات غیرنفتی در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باشیم.

معاون وزیر صمت در این نشست از تلاش‌های صادرکنندگان فعال و متعهد به بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور تقدیر کرد.

در ادامه جلسه معاون کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در خصوص نقد و بررسی بسته سیاستی بازگشت ارز صادرات، ابلاغ ۲۵ تیرماه از سوی بانک مرکزی، گفت: بر اساس پیشنهاد اتاق بازرگانی لازم است این بسته با رویکرد تسهیل فعالیت واحدهای تولیدی- صادراتی و صادرکنندگان معتبر و متعهد به بازگشت ارز در حوزه بخش خصوصی بازنگری شود، که مقرر شد سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری بانک مرکزی ایران و اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران در قالب تدابیر اثربخش در این زمینه اقدام کنند.

همچنین در بخش دیگری از درخواست‌ها و پیشنهادات اتاق بازرگانی مطرح شد که برخی بخش‌های اقتصادی نظیر کشاورزی در قالب سازو کارهای مناسب اجرایی باید به سمت استقلال ارزی و توسعه روش‌های تامین ارز نهاده‌ها و ملزومات اولیه تولید از محل ارز صادرات برنامه‌ریزی ‌شده و سیاستگذار ارزی نیز باید به این واقعیت اساسی اشراف پیدا کند.

در ادامه نشست کمیته کارشناسی توسعه صادرات غیر نفتی، تشکل‌های بخش خصوصی ضمن تاکید بر مدیریت دقیق و رصد بازار ارز از سوی بانک مرکزی به موضوع اصلاح کلان قیمت ارز برای ایجاد ثبات اقتصادی و تحقق جهش تولید و استمرار صادرات اشاره کردند.

گفتنی است، در پایان مقرر شد با توجه به طرح موضوع تقویت تراز تجاری کشور به سمت توسعه صادرات و با توجه به تاکید مسئولان بلندپایه دولت، تمامی دستگاه‌ها اجرایی در چارچوب سیاست‌ها و اهداف کلان توسعه صادرات غیرنفتی نسبت به اصلاح سیاست‌ها، ضوابط و خط‌ مشی‌های مربوطه اقدام کنند.

کد خبر: ۳۷٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha