۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
بازار سرمایه به شرط مدیریت صحیح همیشه افزایشی است
نماینده ادوار مجلس:

بازار سرمایه به شرط مدیریت صحیح همیشه افزایشی است

ثروتی، نماینده ادوار مجلس گفت: بازار سرمایه ما به دلیل تحریمها همواره افزایشی خواهد بود و نباید نگران باشیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، موسی الرضا ثروتی نماینده ادوار مجلس درباره ابهامات و روند فراز و فرودهای بورس گفت: از آنجاییکه بازار سرمایه در همه کشورها قوانین و چارچوبی دارد مجلس ما هم قوانینی را وضع کرده و در برنامه های پنج ساله نیز لزوم مدیریت صحیح دولت و آماده کردن زیرساختهای لازم مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بازارهای اوراق بهادار و سرمایه عامل رشد و پیشرفت هر جامعه ای است، افزود: مردم می توانند پس اندازهای خود را هرچه بیشتر وارد این بازار کنند تا ضمن تأمین مالی شرکتهای تولیدی به تحقق شعار سال یعنی جهش تولید کمک شود.

نماینده ادوار مجلس با تأکید بر ضرورت مدیریت بورس و کنترل زیرساختها و به روزرسانی سیستم ها گفت: دولت هم باید این حوزه را مدیریت و نظارت کند تا مبادا بدون هیچ مطالعه و بررسی برخی شرکتها قیمتهای صوری را مبنای کار خود قرار دهند و مردم هم ضرر کنند.

ثروتی با انتقاد از نظارت ضعیف مجلس بر اجرای قوانین تصریح کرد: مجلس باید در رأس امور باشد که نیست و ما قوانینی می نویسیم که اجرا نمی شوند. به عنوان مثال ماده ۱۰ قانون برنامه ششم توسعه، ماده ۳۶ احکام برنامه های کشور و یا قانون رفع موانع تولید که قرار بود ۸۰ آیتم آن ظرف مدت سه سال اجرایی شوند، هنوز روی کاغذ مانده و اجرایی نشده اند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان بورس باید سرمایه های شرکتها را مورد بررسی قرار دهد گفت: شرکت پدیده و یا صندوق های مالی و اعتباری با آن همه افتضاحی که به بار آوردند و ۴۰ هزار میلیارد تومان پول هم چاپ شد تا پول را به مردم برگردانند، که مجلس نظارت دقیقی در این خصوص اعمال نکرده است.

نماینده ادوار مجلس عنوان کرد: بازار سرمایه ما به دلیل تحریمها همواره افزایشی خواهد بود و نباید نگران باشیم، ما در حال حاضر شدیداً نیازمند سرمایه هستیم، لذا فقط باید مدیریت صحیحی از سوی مقامات دولتی اعمال و قوانین هم اجرایی شوند.
 

کد خبر: ۳۶٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha