۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
افزایش اندک بهای نفت در معاملات امروز

افزایش اندک بهای نفت در معاملات امروز

در جریان معاملات امروز (جمعه) بهای نفت در جهان اندکی افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، بهای نفت خام مارک WTI با تاریخ تحویل در ماه اکتبر با ۰.۲۳٪ افزایش به بشکه ای  ۴۲.۹۲ دلار رسید.

بهای نفت خام برنت با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۴۵.۰۶ دلار در هر بشکه رسید.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، چندی پیش اعلام کرد که تصمیمات اوپک پلاس تأثیر مثبتی بر قیمت نفت و ثبات بازار داشته است و قیمت نفت از ۱۶ دلار به ۴۵ دلار در ازای هر بشکه نفت افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: «اقدامات اوپک پلاس باعث ثبات بازار نفت شده است.   ایران از حضور تمام شرکت‌های خارجی به غیر از اسرائیلی در رشد و توسعه  صنعت نفت استقبال می‌کند. ما کارهای مربوط به توسعه صنعت نفت را حتی بدون شرکت کمپانی‌های خارجی ادامه می دهیم».

توافق اوپک پلاس از اول ماه مه ۲۰۲۰ اجرایی شد که کاهش استخراج نفت به میزان ۹,۷ میلیون بشکه در روز طی ماه مه – ژوئیه را در نظر می گرفت. روسیه و عربستان سعودی مطابق با توافق انجام شده استخراج نفت را با سهم مساوی دو و نیم میلیون بشکه در روز از سطح پایه‌ای ۱۱ میلیون بشکه در روز کاهش دادند. این توافق دو سال ادامه خواهد یافت اما از ماه اوت تا دسامبر سال ۲۰۲۰ در قالب اتحادیه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز و از ژانویه ۲۰۲۱تا پایان ماه آوریل سال ۲۰۲۲میلادی  ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش در نظر گرفته شده است. پارامترهای این معامله ممکن است در دسامبر سال ۲۰۲۱ دوباره بررسی شوند.

کد خبر: ۳۶٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha