۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
طرح‌های آبخیزداری از اولویت‌های توسعه‌ قم است/ توجه به گردشگری و بوم گردی
استاندار قم:

طرح‌های آبخیزداری از اولویت‌های توسعه‌ قم است/ توجه به گردشگری و بوم گردی

قم - سرمست، استاندار قم با تأکید تداوم اجرای طرح‌های آبخیزداری در قم، گفت: طرح‌های آبخیزداری با توجه به شرایط جغرافیایی استان از اولویت‌های توسعه‌ای قم است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم طی سخنانی با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری بایستی با جدیت دنبال شوند، گفت: این مسئله در اولویت طرح‌های توسعه‌ای استان است.

وی بحث بیابان زدایی و مهار آتش سوزی در مراتع استان را در دستور کار مسئولان استان در سال جاری دانست و افزود: ستاد پیشگیری از بحران استان قم در مهار آتش سوزی‌ها با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و مردمی عملکرد قابل قبولی داشته است.

استاندار قم با بیان اینکه طرح کاداستر (سیستم مدیریت الکترونیکی املاک) در استان قم بایستی تکمیل شود، ادامه داد: از ظرفیت منابع طبیعی باید برای طرح‌های اشتغالزایی خصوصاً در بحث گردشگری و بوم گردی استفاده شود.

استاندار قم در ادامه اصلاح رویکرد در منابع طبیعی را ضروری اعلام کرد و با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم بخشی نگری در استان قم موجب کند شدن حرکت توسعه‌ای شود خاطرنشان کرد: گاهی اوقات برخی تعارضات جنبه حقوقی و قانون گذاری دارد که از حمایت نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در راستای اصلاح تعارضات قدردانیم.

وی با تأکید بر ارائه بسته پیشنهادی جهت ریل گذاری در مجلس شورای اسلامی برای رفع تعارضات در حوزه منابع طبیعی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای به ریاست معاون عمرانی استاندار قم بایستی تدوین این طرح را دنبال کند.

سرمست در ادامه با بیان اینکه یک رویکرد توسعه محور را بایستی دنبال کنیم گفت: منابع طبیعی باید با برداشتن قوانین دست و پا گیر و پرهیز از بخشی نگری، مسئولان را در اکتشاف و بهره برداری از منابع زیرزمینی همراهی کند.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در رابطه با اموال مازاد نیز ظرفیت‌های خوبی داریم خاطرنشان کرد: ساختمان جهاد کشاورزی و املاک منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بایستی به بهترین وجه مورد بهره برداری قرار بگیرند.

استاندار قم همچنین با تأکید بر کار کارشناسی پیش از ارائهٔ طرح‌ها در جلسات ستادی گفت: مدیران باید به پروژه‌هایی که طرح می‌کنند اشراف کامل داشته باشند.

در این جلسه طرح احداث کارگاه تولید تجهیزات کشاورزی با اکثریت آراء به تصویب رسید.

کد خبر: ۳۶٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha