۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
محصولات فرآوری شده گچ و نمک در استان سمنان توسعه می‌یابد
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:

محصولات فرآوری شده گچ و نمک در استان سمنان توسعه می‌یابد

سمنان- جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و دوجانبه با دانشگاه سمنان گفت: محصولات فرآوری شده گچ و نمک در استان سمنان توسعه می‌یابد.

علی‌اصغر جمعه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری و دوجانبه با دانشگاه سمنان برای تحقیق و توسعه فرآوری گچ منعقدشده است، اظهار داشت: تولید گچ در استان سمنان سابقه طولانی دارد که طی این سال‌ها صنعت گچ در این منطقه توسعه چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدکننده گچ در سمنان اکنون در حال تولید گسترده و صادرکننده این محصول به سایر کشورهای خارجی هستند، افزود: فرآوری گچ این روزها در پنل های ساختمانی به‌صورت مدرن استفاده می‌شود که این امر اهمیت توسعه فرآوری گچ را دوچندان می‌کند.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه دانشجویان و فعالان اقتصادی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه سعی داریم با فرآوری نوین، گچ را جایگزین دیگر مصالح ساختمانی کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر گچ علاوه بر مصالح ساختمانی در صنایع دیگری هم موردتوجه قرارگرفته است.

جمعه‌ای از تأسیس کانون‌های گچ و نمک به‌منظور ارتقای سطح کیفی محصولات گچ در دانشگاه سمنان خبر داد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند مناسبات علمی متناسبی در این صنعت به وجود آورد و این امکان را فراهم کند تا تجربه کارآفرینان در محیط‌های علمی به اشتراک گذاشته شود.

وی بابیان اینکه دانشجویان باید در کنار اصول مبانی، تجربیات را در کارخانه‌ها کسب کنند، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید خبره و کارآفرین در اتاق بازرگانی سمنان برای فراگیری تجربه و مهارت در کنار تئوری و مبانی برگزار می‌شود و دانشگاهیان می‌توانند در این دوره‌ها در کنار فعالین اقتصادی حضورداشته باشند.

کد خبر: ۳۶٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha