۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
تجهیز بیمارستان‌های ایرانی با ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی / کمک های مالی کویت و ژاپن برای خرید دستگاهها
از سوی WHO در راه درمان کرونا صورت گرفت:

تجهیز بیمارستان‌های ایرانی با ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی / کمک های مالی کویت و ژاپن برای خرید دستگاهها

در راستای تقویت پاسخ ایران به همه‌گیری کووید-۱۹ و مهار و کنترل هر چه بهتر و سریعتر آن، سازمان جهانی بهداشت، تعداد ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی به ارزش سه میلیون دلار را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تحویل داد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران، دکتر کریستوف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، گفت:  این دستگاه‌های سونوگرافی در ارزیابی وضعیت بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نقش موثری دارند که به بیمارستان‌های سرتاسر کشور ارسال خواهند شد تا در بخش‌های مراقبت ویژه و بخش‌های مربوط به درمان بیماران کووید-۱۹ مورداستفاده قرار بگیرند. این دستگاه‌ها با کمک های مالی کشورهای ژاپن و کویت خریداری شده است.

در راستای تقویت پاسخ ایران به همه‌گیری کووید-۱۹ و مهار و کنترل هر چه بهتر و سریعتر آن، سازمان جهانی بهداشت (WHO)  درروز سه شنبه تعداد ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی به ارزش سه میلیون دلار را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تحویل داد.

دکتر هومن نریمانی، معاون طرح و برنامه هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، نیز در این خصوص خاطر نشان کرد: این ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی از سوی سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت تلاش‌های کشور در مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ اهدا شده است و بر اساس فهرست اعلامی از سوی وزارت بهداشت در بین مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سرتاسر کشور توزیع خواهند شد.

وی افزود: این دستگاه‌ها نیازهای مهم مراکز درمانی ما در دوره همه‌گیری کووید-۱۹ را تامین خواهند کرد و به همین خاطر ما قدردان سازمان جهانی بهداشت هستیم.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زودی کار ارسال دستگاه‌ها به بیمارستان‌های منتخب را آغاز خواهد کرد.

سازمان جهانی بهداشت به طور مداوم با ارسال لوازم محافظت فردی، دارو و تجهیزات پزشکی از تلاش‌های نظام سلامت ایران در مقابله با کووید-۱۹ حمایت می کند.

این سازمان اخیرا ۱۶ دستگاه سی تی اسکن به ارزش حدود چهار میلیون دلار را به وزارت بهداشت ایران اهدا کرده که دستگاه های مذکور به بیمارستان‌های ۱۶ استان‌ ارسال شده اند.

کد خبر: ۳۶٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha