۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
ظرفیت‌های گلستان برای توسعه تجارت مورد استفاده قرار گیرد
معاون استاندار گلستان:

ظرفیت‌های گلستان برای توسعه تجارت مورد استفاده قرار گیرد

گرگان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: این استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف دارد که باید برای توسعه تجارت مورد استفاده قرار گیرد.

ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان با دارا بودن ظرفیت ارتباطی ریلی و دریایی با کشورهای آسیای میانه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند نقش موثری را در تبادل تجاری با این کشورها ایفا کند.

وی افزود: استان گلستان در همجواری اتحادیه اقتصادی اوراسیا قرار دارد و تبادل تجاری با این کشورها می‌تواند در نهاییت به حذف تدریجی عوارض و ادامه تجارت آزاد منجر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: گلستان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و ... داراست و همجواری گلستان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند به تسهیل و گسترش روابط کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های گلستان برای توسعه تجارت باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای بازار هدف به ویژه کشورهای آسیای میانه و اتحادیه اروپا می‌تواند به افزایش صادرات از گلستان و تبادل تجاری استان با این کشورها کمک کند.

کریمی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی گرگان و سایر دستگاه‌های دخیل در حوزه اقتصادی باید تلاش کنند با برگزاری همایش‌های مختلف ظرفیت‌ها و نیازهای کشورهای بازار هدف صادراتی را به بازرگانان و تجار بشناسانند.

وی گفت: گلستان ظرفیت تبدیل شدن به هاب ترانزیت را دارد و باید تلاش کنیم با توجه به مزیت‌های نسبی موجود در استان برای تبادل تجاری برنامه‌ریزی کرده و برنامه محور حرکت کنیم.

کد خبر: ۳٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha