۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
مردم هدف تیرهای فرار مالیاتی و فساد بانک‌ها هستند
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مردم هدف تیرهای فرار مالیاتی و فساد بانک‌ها هستند

موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: اگر بانک‌ها التزام خاص به پرداخت مالیات یا ارتباط با بانک مرکزی تن ندهند حتما با مشکلاتی برخواهند خورد و این مشکلات شکسته می‌شود و ترکش‌هایش بر مردم ریخته می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سید کاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خودداری بانک‌ها از دادن اطلاعات خود به سازمان امور مالیاتی را عدم شفاف‌سازی و فساد موجود در بانک‌ها دانست و گفت: به نظر می‌رسد هر جا عدم شفافیت هست یقینا آنجا فساد وجود دارد. این خودداری بانک‌ها یا به علت این است که نمی‌خواهند شفاف‌سازی کنند و یا اینکه بوی فساد از آنجا می‌آید.

وی با بیان اینکه در حوزه بانکداری اگر التزام خاصی را نداشته باشیم با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد، اظهار کرد: بانک‌های خصوصی به بعضی از قوانین تن نمی‌دهند و ادعا دارند خصوصی هستند و التزام به قوانین خود دارند. ما سپرده‌های مردم را می‌گیریم و در اختیار مردم تسهیلات قرار می‌دهیم حالا باید مالیات بپردازیم؟ در اینجا به این موضوعات تن نمی‌دهند. ما با مردم کار می‌کنیم و با دولت کار نداریم. در صورتی که همه این بانک‌ها زیر نظر بانک مرکزی هستند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس متذکر شد: اگر التزام خاص به پرداخت مالیات یا ارتباط با بانک مرکزی تن ندهند حتما با مشکلاتی برخواهند خورد و این مشکلات شکسته می‌شود و ترکش‌هایش بر مردم ریخته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ما به خاطر اینکه طرف مردم را داشته باشیم و مردم مظلوم و متضرر واقع نشوند باید بانک‌ها را به یکسری از قوانینی که در بانکداری اسلامی لحاظ شده، مکلف کنیم در غیر این صورت شاهد ضایعاتی خواهیم بود.

کد خبر: ۳۶٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha