۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
موانع سر راه تجارت دو کشور ایران و بنگلادش برطرف شود
سفیر بنگلادش در ایران:

موانع سر راه تجارت دو کشور ایران و بنگلادش برطرف شود

زنجان- سفیر بنگلادش در ایران گفت: باید موانع بر سر راه تجارت دو کشور ایران و بنگلادش برطرف شود و هر دو طرف از یکدیگر اطلاعات کافی داشته باشند چرا که تجار در اعزام و پذیرش هیئت‌ها بیشتر با یکدیگر آشنا می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری زنجان، سارکار سفیر بنگلادش در دیدار با استاندار زنجان، گفت: ایران و بنگلادش بواسطه روابط دوستانه و ورود اسلام روابط صمیمانه ای داشته‌اند اما در این بین در بخش سرمایه گذاری و تجاری روابط به میزان انتظار، گسترش نیافته است.

وی با ابراز رضایت از ظرفیت‌های موجود در استان زنجان افزود: باید موانع بر سر راه تجارت دو کشور ایران و بنگلادش برطرف شود و هر دو طرف از یکدیگر اطلاعات کافی داشته باشند چرا که تجار در اعزام و پذیرش هیئت‌ها بیشتر با یکدیگر آشنا می‌شوند و در این رفت و آمدهاست که بازارها و محصولات مورد هدف برای تجارت شناخته شده و زمینه ساز برقراری روابط تجاری و سرمایه گذاری می‌شود.

سفیر بنگلادش، با اشاره به برخی توانمندی‌های کشورش در حوزه‌های مختلف گفت: بخش خصوصی در بنگلادش بویژه در بخش کشاورزی بسیار فعال است و بنگاه‌های کوچک اقتصادی با حضور در زنجان از ظرفیت استان برای کشت محصول استفاده کنند و تولیدات را به کشور سوم صادر کنند و ما نیز از این امر حمایت می‌کنیم.

سارکار ابراز امیدواری کرد: بخش خصوصی استان زنجان نیز با احصاء ظرفیت‌های سرمایه گذاری و تجاری در بنگلادش زمینه ساز آغاز روابط کشورش با زنجان شوند.

کد خبر: ۳۶٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha