۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
ظرفیت رزرو و ذخیره برق در استان بوشهر افزایش می‌یابد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر :

ظرفیت رزرو و ذخیره برق در استان بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر- نصیری، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر گفت: ظرفیت رزرو و ذخیره برق در شهرستان دشتستان استان بوشهر از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

غلامرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برای تأمین برق مطمئن و پایدار در شهرستان دشتستان استان بوشهر ظرفیت‌سازی می‌شود که تأثیر اقدامات انجام‌شده در این راستا تابستان سال آینده و در افق یک‌ساله مشهود و محسوس خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهرستان دشتستان از جمله مناطق اولویت دار در استان بوشهر است که طرح‌های توسعه و تأمین برق پایدار در آن با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های قانونی دنبال می‌شود.

نصیری اضافه کرد: احداث پست ۲۳۰ کیلوولت میان دشت در شهرستان دشتستان به ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر و خطوط ارتباطی آن، با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سال آینده افتتاح می‌شود از جمله طرح‌های اولویت دار در این شهرستان است.

وی ادامه داد: ظرفیت پست انتقال برق دشتستان نیز با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۱۶۰ مگاولت آمپر به میزان ۸۰ مگاوات آمپر افزایش خواهد یافت که تأثیرگذاری این طرح در تابستان سال آینده با بهره‌برداری از آن بسیار محسوس خواهد بود.

نصیری گفت: یک ترانسفورماتور ۸۰ مگاوات آمپر (در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت برازجان) نیز به شبکه و تأسیسات موجود شهرستان اضافه می‌شود و ظرفیت رزرو و ذخیره برق در این شهرستان از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر با تأکید بر اینکه تابستان سال ۱۴۰۰، شهرستان دشتستان از گشایش‌های تازه در حوزه تأمین و انتقال برق برخوردار خواهد شد گفت: سال آینده قطعاً سال اثربخشی طرح‌های در دست اجرا در این شهرستان است.

نصیری یادآور شد: در عین‌حال امسال هم با اجرای برخی طرح‌های افزایش ظرفیت خطوط و پست‌ها، شهرستان دشتستان و استان بوشهر با شرایط نسبتاً مناسب روزهای پرمصرف تابستان را سپری کرد و با موفقیت از اوج مصرف تابستانی در حال عبور هستیم، افزایش ظرفیت خطوط فوق توزیع و افزایش ظرفیت پست برازجان ۲ امسال در این شهرستان رقم خورد که پایداری شبکه و تأمین برق مطمئن را به دنبال داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر بهره‌برداری از خط ۱۳۲ کیلوولت پشتکوه در شهرستان دشتستان را نیز یکی از طرح‌های میان‌مدت در تأمین و انتقال برق دانست و گفت: این طرح که از شهرستان تنگستان و شهر اهرم شروع می‌شود و در مدت سه سال به سرانجام خواهد رسید تأثیر بسزایی در تأمین و انتقال برق پایدار برای شهرستان دشتستان و مناطق پیرامون خواهد داشت.

نصیری بر لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه و صرفه‌جویی بیشتر و همچنین مدیریت مصرف برق در این شهرستان تأکید کرد و اظهار داشت: در شرایطی که تأمین منابع مالی برای اجرای طرح‌های تولید و انتقال برق با محدودیت مواجه است و اقتصاد برق و مشکلات تأمین منابع مالی تنگناهایی برای اجرای طرح‌های جدید ایجاد کرده است.

کد خبر: ۳۶٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha