۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
نیاز ۶ هزار میلیارد تومانی برای اجرای ۱۴ پروژه ساخت داخل
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان ایران عنوان کرد:

نیاز ۶ هزار میلیارد تومانی برای اجرای ۱۴ پروژه ساخت داخل

نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان ایران: بانک ملت یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای داخلی سازی قطعات تامین کرده است.

بازار؛ گروه ‌خودرو: محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان ایران با اشاره به اینکه قطعه‌سازان دو نوع قرارداد دارند برای فعالیت‌هایشان گفت: یک نوع از قرار دادها برای سرمایه در گردش یا همان قراردادهای جاری است که می‌تواند به حل مشکل نقدینگی قطعه‌سازان کمک کند.

وی با اشاره به نوع دیگر قرار داد قطعه‌سازان اشاره کرد: نوع دیگر قراردادها برای تامین سرمایه ثابت جهت طرح‌های ایجاد شده است که مانع از ارزبری و واردات می‌شود.

نجفی‌منش با اشاره به اینکه هرسال ۳.۵ میلیارد دلار ارز برای تامین قطعات خودروسازان نیاز است که معادل ۵۰۰ میلیون دلار خودرو تولید می‌شود اضافه کرد: هرچقدر بتوانیم این مقدار خروج از ارز را کاهش دهیم، سبد داخل کشور رشد و نیاز به خارج از کشور کاهش می‌یابد.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: اگر درصد ساخت داخل قطعات افزایش یابد کسی به فکر تحریم صنعت خودرو و قطعات نخواهد بود. برای دستیابی به این هدف خودروسازان اکنون ۱۴ پروژه جدید تعریف کردند.

نجفی‌منش ضمن اشاره به همکاری بانک ملت با گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: برای انجام این پروژه‌ها نیاز به ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که از این مقدار یک هزار میلیارد تومان را بانک ملت و یک هزار میلیارد تومان دیگر را بانک تجارت تامین کرده است.

وی ضمن امیدواری از حضور بانک‌ها برای تامین نقدینگی پروژه‌های ساخت داخل قطعات خودرو اظهار داشت: انتظار می‌رود مابقی بانک‌ها نیز به این موضوع ورود کنند و البته پیشنهاد داده می‌شود شرکت‌های سرمایه‌گذاری تشکیل شوند تا بتوانند در تامین سرمایه موفق شوند.

کد خبر: ۳۶٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha