۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه بزرگراه «ارومیه - نازلو»
معاون راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه بزرگراه «ارومیه - نازلو»

ارومیه- معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه بزرگراه ارومیه- نازلو خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان‌غربی، میرعبدالله حسینی با بیان اینکه عملیات احداث بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو از سال ۸۵ آغاز شده است، گفت: این طرح از سال ۸۵ تا سال ۹۶ تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما حالا میزان پیشرفت آن را می توان حدود ۸۰ درصد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی طرح بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو طی سال‌جاری دو چندان شده است، گفت: ۱۰ کیلومتر از ۲۰ کیلومتر باقی مانده در این طرح زیر ترافیک رفته و ۱۰ کیلومتر باقی مانده نیز در حال احداث است و تا مهرماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

حسینی به هزینه ۴۴۰ میلیارد ریالی این طرح از سال ۸۵ تا ۹۸ اشاره کرد و اظهار داشت: برای اتمام ۴۰ درصد باقی مانده آن نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب شده که هیچ مشکلی در تامین اعتبار آن وجود ندارد.

وی، ارتقاء جاده‌های اصلی و ترانزیتی را از رویکردهای اصلی راه و شهرسازی عنوان کرد و ادامه داد: کریدور غرب کشور از حوزه استحفاظی مرز بوکان تا مرز بازرگان به طول تقریبی ۵۰۰ کیلومتر در دست احداث است که بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو نیز به عنوان بخش مهم از این کریدور جاده‌ای محسوب می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این بزرگراه نقش به سزایی در جبران ترافیک سر ریز مرز بازرگان که تنها مرز ایران به اروپا است، ایفا خواهد کرد.

کد خبر: ۳۶٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha