۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
ترامپ: رکود اقتصادی «آزمایش خدا» است!

ترامپ: رکود اقتصادی «آزمایش خدا» است!

در حالی که میلیون‌ها نفر در آمریکا بیکار هستند بدون آن که کمکی از کاخ سفید دریافت کنند، ترامپ می‌گوید رکود اقتصادی «آزمایش خدا برای وی» است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما،  ایندیپندنت نوشت در حالی که میلیون‌ها نفر در آمریکا بیکار هستند بدون آن که کمکی از کاخ سفید دریافت کنند، ترامپ می‌گوید رکود اقتصادی در پی شیوع ویروس کرونا آزمایش خدا برای وی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ادعا کرده است رکود اقتصادی این کشور در پی شیوع ویروس کرونا آزمایش خدا از او برای بازسازی آن چیزی است که وی بزرگترین اقتصاد تاریخ جهان می‌داند.

وی در منکاتو در ایالت مینه سوتا به حامیان خود گفت: آن چه که ما با یکدیگر به آن دست یافته ایم و آن چه که ما با یکدیگر در حال انجامش هستیم چیزی کمتر از یک معجزه نیست و اکنون ما بار دیگر در حال انجام آن هستیم. ما بزرگترین اقتصاد در تاریخ جهان را ساختیم و اکنون باید دوباره این کار را انجام دهیم.

وی افزود: می دانی این چیست؟ این آزمایش خدا از من است. خدا به من گفت تو یک بار این کار را انجام داده‌ای و من گفتم خدایا آیا کار من عالی بود؟ من تنها کسی هستم که می‌تواند این کار را انجام دهد. خدا گفت نباید این حرف را می‌زدی. اکنون ما می‌خواهیم دوباره اینکار را انجام دهی. من گفتم باشه قبول می‌کنم. قانعم کردی. من یک بار این کار را انجام دادم و اکنون بار دیگر آن را انجام می‌دهم. شما شاهد ارقامی هستید که ما محقق می‌کنیم. آن‌ها غیرقابل باورند. بهترین رقم برای اشتغالزایی. ۳ ماه، در ۳ ماه گذشته بیشتر از هر وقت دیگری شغل ایجاد شد.

این در حالی است که پس از تعطیلی گسترده مشاغل و اخراج کارکنان در آمریکا، بیش از ۲۲ میلیون نفر شغل خود را از دست دادند که یک دهه رشد در زمینه اشتغالزایی تا ماه آوریل را از بین برد.

اما رئیس جمهور آمریکا در چند ماه گذشته بارها به دستاوردهای شغلی خود اشاره کرده است و از آن به عنوان مدرکی برای احیای اقتصادی کشور پس از رکود آن به علت ایجاد بحران بیماری کووید-۱۹ یاد کرده است. اما این دستاوردها احتمالا به علت بازگشت موقتی بسیاری از آمریکایی‌ها به کارهای خود پس از لغو محدودیت‌های قرنطینه بود. در حالی که موارد ابتلا به ویروس کرونا دوباره افزایش یافت و موجب تعطیلی مشاغل بیشتری شد.

در حالی که میزان بیکاری که به اعتقاد تحلیلگران در ماه مه ۱۶ درصد بود در ماه ژوئیه به ۲/۱۰ درصد کاهش یافت، اما باز هم این رقم به اندازه رکود بزرگ اقتصادی که نرخ بیکاری ۶/۱۰ بود، بالا است.

کد خبر: ۳۶٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha