۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
بازار ۱۱ میلیون دلاری روغن آفتابگردان در سال ۲۰۲۲
بازار جهانی روغن آفتابگردان تا ۲ سال دیگر چه تغییراتی می کند؟

بازار ۱۱ میلیون دلاری روغن آفتابگردان در سال ۲۰۲۲

روغن آفتابگردان به دلیل مزایای بهداشتی و درمانی در صنعت آرایشی و بهداشتی، داروسازی و همچنین صنایع غذایی جایگاه رو به رشدی دارد، به طوری که کارشناسان برای این محصول بازاری ۱۱ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرده اند.

بازار، گروه کشاورزی: روغن آفتابگردان در معالجه انواع بیماری ها و فرمولاسیون های شیمیایی استفاده می شود. صنایع غذایی همچنین شاهد تقاضای قابل توجهی در صنایع غذایی به عنوان روغن سرخ کردنی هستند.

کارشناسان می گویند انتظار می رود بازار جهانی روغن آفتابگردان با توجه به تقاضای قابل توجه در بین تولید کنندگان مواد غذایی، شاهد رشد مداوم باشد. از سوی دیگر با گسترش سیستم عامل های آنلاین و مراکز فروش آنلاین، به رشد بازار جهانی روغن آفتابگردان کمک خواهد کرد.

 گفتنی است اروپا بزرگترین بازار روغن آفتابگردان فرآوری شده در سطح جهان خواهد بود. همچنین کارشناسان پیش بینی کرده اند بازار جهانی روغن آفتابگردان شاهد رشد متوسط‌CAGR (نرخ رشد مرکب سالانه) باشد و در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۱ میلیون دلار آمریکا برسد.

با توجه به خاصیت ضد التهابی روغن آفتابگردان برای افرادی که از آسم و ورم مفاصل رنج می برند نیز مفید بوده است

مصرف روغن آفتابگردان در صنعت بهداشت و درمان
مصرف روغن آفتابگردان به دلیل مزایای بهداشتی آن، فقط محدود به درمان بیماریهای قلبی نیست بلکه با توجه به خاصیت ضد التهابی روغن آفتابگردان برای افرادی که از آسم و ورم مفاصل رنج می برند نیز مفید است. علاوه بر این روغن آفتابگردان به عنوان عفونت پای ورزشکاران نیز استفاده می شود.

در نهایت با توجه به مجموع این کاربردها، انتظار می رود شاهد افزایش تقاضا برای روغن آفتابگردان در صنعت بهداشت جهانی باشیم.

تولید کنندگان لوازم آرایشی و صنایع غذایی؛ متقاضیان اصلی روغن آفتابگردان
در حقیقت به دلیل اینکه روغن آفتابگردان سرشار از آنتی اکسیدان ها و بتاکاروتن  است تقاضای بالایی برای این محصول از سوی  تولید کنندگان محصولات آرایشی مانند کرم های ضد آفتاب، کرم های چشم و ماسک های ضد پیری وجود دارد. این در شرایطی است که کارشناسان می گویند این روغن با توجه به خصوصیات اسید گاما آلفا لینولنیک اسیدی که دارد برای درمان برخی بیماری های مربوط به مو نیست کارایی داشته باشد به همین دلیل صنعت آرایشی و بهداشتی احتمالاً می تواند در رشد بازار جهانی روغن آفتابگردان که چنین خواصی دارد سهم بسزایی داشته باشد.

از سوی دیگر به غیر از صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، محصول روغن آفتابگردان شاهد بیشترین تقاضای از سوی صنایع غذایی و نوشیدنی نیز است اگرچه برخی کارشناسان معتقدند تولید کنندگان محصولات غذایی سایر محصولات روغنی سالم از جمله روغن زیتون را به روغن هایی همچون آفتابگردان ترجیح می دهند.

کد خبر: ۳۶٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha