۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
بانک های انگلیسی  فین تک ها را واجد تسهیلات نمی دانند

بانک های انگلیسی فین تک ها را واجد تسهیلات نمی دانند

طبق یک نظرسنجی  از بنیانگذاران، تنها یک چهارم از شرکتهای فین تک انگلیس معتقدند که دولت در دوران کرونا به خوبی از این بخش حمایت کرده است و دو سوم ادعا می کنند که صدای آنها به درستی در محافل سیاست گذاری و نظارتی شنیده نمی شود.

فرحناز سپهری؛ بازار: سایت «فین اکسترا» نوشت: طبق یک نظرسنجی  از بنیانگذاران، تنها یک چهارم از شرکتهای فین تک انگلیس معتقدند که دولت در دوران کرونا به خوبی از این بخش حمایت کرده است و دو سوم ادعا می کنند که صدای آنها به درستی در محافل سیاست گذاری و نظارتی شنیده نمی شود.

از بیش از ۱۰۰ مؤسس فین تک انگلستان که توسط مجمع مالی دیجیتال (DFF)  نظر سنجی صورت گرفت، فقط ۲۵ درصد معتقدبودند که دولت در طول بحران از این بخش حمایت کرده است، به رغم اینکه ۷۵ درصد فکر می کنند که سایر موسسات مالی  بیشتر مورد حمایت قرار گرفته اند.

از بزرگترین چالش های مطرح شده توسط پاسخ دهندگان، دسترسی به برنامه های حمایتی دولت است، ۳۷ درصد گفتند که در طول همه گیری به دنبال وام بودند، اما  آنها را واجد شرایط ندانستند.

موسسان  این شرکتها در جواب  این سؤال که از دولت چه چیزی را را طلب می کنید،  گفتند، خواستار دسترسی به بودجه خزانه داری و پایان دادن به محرومیت بخش خدمات مالی از  طریق طرح  های سرمایه گذاری سازمانی و طرح سرمایه گذاری بذری (طرح سرمایه گذاری در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۲ توسط دولت انگلستان  تصویب شد و به منظور ترغیب سرمایه گذاران به تأمین مالی استارتاپ ها با ارائه معافیت مالیاتی  بود) خواستار شدند.

کریستین فیس، رئیس، DFF و بنیانگذار LendInvest، می گوید:  خواسته اصلی  بسیاری از پاسخ دهندگان که مطرح شد، به این واقعیت اشاره داشت که بسیاری از فین تک  ها  مورد توجه و حمایت قرار ندارند. در حالی که استفاده از صندوق سرمایه گذاری و دریافت مجوز از تنظیم کننده ها هم  خیلی  زمانبر است.

 از طرفی جان گلن، دبیر اقتصادی خزانه داری انگلیس  معتقد است  نتایج مجمع مالی دیجیتال، تعهد من را برای اطمینان از برتری انگلستان به عنوان محلی برای انجام فن های پیشرفته تقویت می کند.

وی افزود: ما اخیراً یک بررسی در خصوص  فن آوری پیشرفته را آغاز کرده ایم که چگونه انگلیس می تواند به پیشرفت نوآوری، حفظ اکوسیستمی  برای حمایت از  بنگاه های رو به رشد، کمک کند و از طرفی  ادغام فن آوری های جدید را در سراسر خدمات مالی ارتقا بخشد.

همچنین  این نظرسنجی نشان داد که  از ۱۰ موسس، ۹ نفر معتقدند  کووید ۱۹ باعث شده تا  افزایش سرمایه در سال آینده دشوارتر  شود  اما در عین حال  از هر ۵ نفر، ۴ نفر  هنوز هم در مورد چشم انداز مشاغل خود در طی ۱۲ ماه آینده احساس اطمینان دارند.  بیش از یک سوم ابراز خوش بینی می کنند که  کووید ۱۹  می تواند با سرعت بخشیدن به تصویب دیجیتالی فرصت های جدیدی را فراهم کند، در حالی که دو پنجم به طور فعال به دنبال توسعه تجارت خود در ماه های آینده هستند.

کد خبر: ۳۶٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha