۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
معرفی آپشن‌های جذاب تویوتا راوفور

معرفی آپشن‌های جذاب تویوتا راوفور

کارشناسان یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت نسل‌های مختلف تویوتا راوفور را در ایران استفاده از امکانات رفاهی متعدد می‌دانند.

به گزارش بازار، راوفور (RAV۴) یکی از محصولات نام آشنای تویوتا است که نسل‌های مختلف آن سال‌هاست که در خیابان‌های کشورمان در حال رفت و آمد هستند. در سال ۲۰۰۹ نسل سوم (XA۳۰) تویوتا راوفور به بازار کشور راه یافت و پس از آن نیز در سال ۲۰۱۳ نسل چهارم (XA۴۰) آن در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفت که همچون سایر محصولات تویوتا در بازار ایران، با استقبال فراوانی مواجه شد. در سال ۲۰۱۶ نسل چهارم راوفور با چهره‌ای جدید پا به میدان رقابت گذاشت، چهره‌ای که به دلیل تغییر چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره بسیار جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسید، البته ناگفته نماند که از لحاظ فنی هیچ تغییری در این خودرو جدید حاصل نشده بود. این موفقیت ایرتویا را ترغیب کرد تا در سال ۲۰۱۶ نسخه فیس‌لیفت تویوتا راوفور را به بازارهای ایران معرفی کند. کارشناسان یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت نسل‌های مختلف تویوتا راوفور را در ایران استفاده از امکانات رفاهی متعدد می‌دانند. در ادامه با اقتباس از صفحه تویوتا راوفور | همراه مکانیک می‌خواهیم تا با نگاهی جزئی‌تر به بعضی از این امکانات رفاهی و ایمنی، ابهامات شما را در خصوص اسم‌هایی که در دفترچه راهنمای خودرو می‌بینید، برطرف کنیم.

۱- سیستم کنترل سرعت در سرازیری یا DAC

یکی از سخت‌ترین کارها در رانندگی کنترل سرعت خودرو در سرازیری است. هنگامی‌که خودرو در این حالت قرار می‌گیرد، شیب به سمت پایین باعث می‌شود که سرعت ماشین زیاد شده و کنترل آن دشوارتر شود. سازندگان تویوتا راوفور برای کم کردن زحمت راننده در این بخش، وظیفه کنترل سرعت را در سرازیری به سیستم DAC محول کرده‌اند.

هنگامی‌که شما سیستم کنترل سرعت در سرازیری را در تویوتا راوفور قرار می‌دهید، جعبه‌دنده به‌طور خودکار در حالت سنگین قرارگرفته و کامپیوتر مرکزی افسار ترمزها را در دست می‌گیرد. این کار به شما کمک می‌کند تا بدون هیچ نگرانی و اضطرابی از بابت قفل شدن چرخ‌ها یا زیادشدن ناگهانی سرعت، حرکت تویوتا راوفور را در سرازیری به‌راحتی کنترل کنید.

۲- سنسور جلو و عقب و دوربین دید عقب

اگر شما هم یک‌بار با خودروهای شاسی‌بلند رانندگی کرده باشید، قطعا متوجه شده‌اید که دید عقب در این نوع خودروها نسبت به سایر کلاس‌های خودرو محدودتر است. تویوتا راوفور هم از این قاعده مستثنا نیست. سازندگان تویوتا راوفور برای رفع این عیب تلاش کرده‌اند تا سیستم‌های کمکی پارک را در تویوتا راوفور قرار دهند. سنسورهایی که در جلو و عقب خودرو قرارگرفته‌اند، به کمک دوربین دید عقب تویوتا راوفور تصاویری را از موقعیت خودرو ضبط کرده و بر روی نمایشگر ۷ اینچی تویوتا راوفور به شما نمایش می‌دهند. قرارگیری این تصاویر در کنار خطوط کمکی پارک که با چرخاندن فرمان تویوتا راوفور نمایش داده می‌شوند، می‌توانند به شما کمک کنند تا خودروی خود را در کوچک‌ترین جای پارک موجود در خیابان پارک کنید.

۳- سنسور باران

سنسور باران تویوتا راوفور بر روی شیشه جلو قرارگرفته است. این سنسور به‌محض حس کردن قطرات آب بر روی شیشه برف‌پاک‌کن‌ها را فعال کرده و سرعت آن‌ها را مطابق با سرعت جایگزینی قطرات آب تنظیم می‌کند. وجود این سیستم در تویوتا راوفور به شما کمک می‌کند تا در مواقع بارانی هم دید کافی برای رانندگی داشته باشید و بتوانید خودروی خود را راحت‌تر کنترل کنید.

۴- حالت‌های رانندگی مختلف

سازندگان تویوتا راوفور برای برقراری ارتباط بهتر با رانندگان دارای سلایق مختلف دو حالت رانندگی را برای تویوتا راوفور در نظر گرفته‌اند. حالت اکو یا حالت رانندگی بهینه، مناسب افرادی است که یک رانندگی آرام و بااحتیاط را ترجیح می‌دهند. وقتی با استفاده از کلیدهای روبروی دسته‌دنده حالت رانندگی را بر روی اکو قرار می‌دهید، درواقع به گیربکس فرمان داده‌اید که دنده را در دور موتور پایین‌تر تعویض کرده و آن‌ها را در حالت سبک قرار دهد. در این حالت پدال گاز نسبت به فشارهای وارده کمی آرام‌تر عمل کرده و تجربه یک رانندگی ایمن را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

اما اگر می‌خواهید رانندگی پرهیجان را با تویوتا راوفور تجربه کنید، باید حالت رانندگی را به اسپرت تغییر دهید. در این حالت می‌توانید از نهایت توان موتور تویوتا راوفور برای رانندگی استفاده کنید. همچنین حساسیت پدال گاز افزایش‌یافته و دنده‌ها در دور موتور بالاتری تعویض می‌شوند.

۵- قفل الکترونیکی دیفرانسیل

تویوتا راوفور خودرویی است که از ابتدا برای طی کردن مسیرهای آفرودی آبدیده شده است. اگر شما از این خودرو تنها برای رانندگی در مسیرهای شهری استفاده می‌کنید، احتمالا هیچ‌گاه به قفل الکترونیکی دیفرانسیل احتیاج پیدا نخواهید کرد. این آپشن زمانی به کار می‌آید که چرخ‌های جلو یا عقب در جایی گیر افتاده باشند. درواقع تویوتا راوفور برای طی کردن مسیرهای شهری نود درصد توان تولیدشده در پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل کرده و تنها ده درصد از آن را در اختیار چرخ‌های عقب قرار می‌دهد. اما هنگامی‌که قفل الکترونیکی دیفرانسیل را فعال نمایید، درواقع نیروی موتور را به‌طور مساوی در اختیار هر دو محور قرار داده‌اید. درنتیجه به‌راحتی می‌توانید تویوتا راوفور خود را از گیر افتادن نجات دهید.

۶- گرم‌کن صندلی

یکی از مشکلاتی که رانندگان در کشورهای سردسیر با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کاهش دمای صندلی خودرو پس از مدتی توقف در هوای آزاد است. سازندگان تویوتا راوفور برای اینکه گره‌ای از مشکلات رانندگان مناطق سردسیر باز کنند، بر روی صندلی‌های جلو گرم‌کن نصب‌کرده‌اند. وجود این گرم‌کن کمک می‌کند تا رانندگی در فصول سرد سال یا منطق سردسیری برایتان لذت‌بخش‌تر شود.

۷- سیستم کمکی حرکت در سربالایی یا HAC

یکی از سیستم‌های کمک‌راننده در تویوتا راوفور سیستمی است که حرکت در سربالایی را برای خودرو ساده‌تر می‌کند. این سیستم درواقع به شما کمک می‌کند که هنگام قرار گرفتن در یک سربالایی با خیال راحت پای خود را از روی ترمز بردارید. سیستم HAC تویوتا راوفور تضمین می‌کند که تا زمانی که شما پای خود را بر روی پدال گاز قرار نداده‌اید، خودروی شما را ثابت نگه دارد.

۸- سیستم کنترل پایداری خودرو یا VSC

اگر خودروی شما تویوتا راوفور است دیگر نیازی نیست بایت رانندگی در مسیرهای لغزنده نگران باشید. سیستم VSC این خودرو به کمک سنسورهای خود از موقعیت تویوتا راوفور اطلاع حاصل می‌کند. اگر خودرو حتی به‌اندازه ذره‌ای از مسیر خود منحرف‌شده باشد، این سیستم با کاهش قدرت موتور و فعال کردن ترمزها، تویوتا راوفور را به راه راست هدایت خواهد کرد.

کد خبر: ۳۶٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha