۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
ماسک با قیمت مناسب و مصوب در کرمان توزیع شود
استاندار کرمان:

ماسک با قیمت مناسب و مصوب در کرمان توزیع شود

کرمان- استاندار کرمان با تاکید بر تولید روزانه ماسک در استان از ۲۰۰ هزار عدد به ۴۰۰ هزار عدد گفت: مکانیسم توزیع باید درست و دقیق اطلاع رسانی و انجام شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، محمد جواد فدائی استاندار کرمان در ششمین ستاد تنظیم بازار استان بیان داشت: عرضه ماسک با قیمت دولتی مشخص و با نظارت و بازرسی بالا انجام شود.

استاندار کرمان در خصوص سایر مصوبات جلسه با اشاره به نیاز استان به کالاهای اساسی به قیمت گذاری این کالاها با توجه به میزان عرضه و تقاضا تاکید کرد و افزود: از الگوی موفق قیمت مرغ در رفسنجان برای مرکز استان استفاده کنید.

در ادامه ستاد تنظیم بازار استان، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه اکنون معضلی مبنی بر کمبود ماسک نداریم، افزود: در یک ماه آینده با مشکل روبرو خواهیم شد لذا از همین الان باید پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک را تامین کنیم.

سینا خسروی با اشاره به شیوع کرونا و نیاز استان به ماسک گفت: پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک استان از شهرهای ملایر و یزد تهیه می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به قیمت‌های ماسک عنوان کرد: قیمت ماسک سه لایه که پارچه از طریق سامانه IMED.IR تامین می‌شود، هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت ماسک سه لایه که پارچه آن خارج از این سیستم تامین می‌شود، دو هزار و ۱۰۰ تومان است.

خسروی با اشاره به ظرفیت تولید ماسک استان اظهار کرد: واحدهای تولیدی کرمان، زرند و رفسنجان بیش از ۲۵۰ هزار عدد ماسک را در روز می‌توانند تولید کنند که این میزان به جزء تولیدات گروه‌های جهادی و مردم نهاد می‌باشد.

وی از واردات ۶۰۰ هزار ماسک به استان خبر داد و بیان کرد: تجهیزات پزشکی نیز روزی ۷۰ هزار ماسک توزیع می‌کنند و قیمت ماسک کاهش پیدا کرده و اکنون ماسک با قیمت دو هزار یا دو هزار و ۱۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی با تاکید برآنکه هنوز پارچه‌ای که حتی پول آن واریز کرده، گرفته نشده است، تصریح کرد: ۳۷۰ هزار مترمربع واحدهای ما در سامانه IMED.IR ثبت‌نام کرده‌اند که پارچه آنها باید تامین شود بنابراین تامین پارچه را می‌توانیم از خارج کشور تهیه کنیم که یک شرکت آمادگی این را دارد که باید به حدود ۶۰۰ هزار دلار به آن تخصیص دهیم تا بتواند ۳۰ تن پارچه را وارد کند.

کد خبر: ۳۶٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha