۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
واحدهای دانش بنیان در قم نیازمند حمایت هستند/ موافقت با انتقال سند شهرک‌های صنعتی
در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد؛

واحدهای دانش بنیان در قم نیازمند حمایت هستند/ موافقت با انتقال سند شهرک‌های صنعتی

قم - سرمست، استاندار قم بر حمایت از واحدهای دانش‌بنیان در قم تأکید کرد و گفت: واحدهای دانش بنیان در قم سرمایه‌های فکری و فنی دارند ولی برای توسعه فعالیت های قم نیازمند حمایت مالی هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، در بیست و یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که ظهر سه‌شنبه در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، مصوبات پیگیری کمیسیون هماهنگی امور بانک‌ها در زمینه تملک، پیگیری بند ج انتقال سند قم سه که به نام شهرک شهاب معروف است و هم‌چنین گزارشی از نحوه پرداخت تسهیلات رونق تولید و نظارت کمیته بازرسی سازمان صمت بر نحوه پرداخت این تسهیلات مطرح شد.

در ابتدای این جلسه استاندار قم گفت: باید برای جذب سرمایه‌گذاری در استان علاوه بر موقعیت جغرافی استان اهلیت و قابلیت جذب بودن سرمایه‌گذار مد نظر باشد.

بهرام سرمست همچنین با اشاره به پیگیری‌هایی که در سطح وزارتخانه راه و شهرسازی برای انتقال سند مالکیت قم سه و به عبارتی شهرک شهاب، افزود: این پیگیری‌ها که از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفته قابل تقدیر است اما زمانی این پیگیری‌ها ملاک خواهد بود که این موافقت‌ها به استان منعکس و گزارش پیگیری منعکس شود.

قم در بین ۳۱ استان در میانه کشور قرار دارد
به گفته استاندار قم، در واگذاری پروژه‌ها در مسیر تولید و اشتغال‌زایی به سرمایه‌گذاران باید به دو عنصر اهلیت و توانمندی توجه شود صرفاً در این جلسات نباید تنها به دنبال تحلیل آمارها باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که قم در زمینه اقتصادی دارد از بین ۳۱ استان کشور در میانه جدول قرار گرفته است و این نکته باید در تحلیل‌های ما مدنظر باشد از طرفی ما دارای واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی هستیم که این یک ظرفیت خوب در زمینه رونق تولید است و باید به دنبال پوشش خلأهای موجود باشیم.

سرمست افزود: در استان قم باید بانک‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند واحدهایی که دنبال سرمایه‌گذاری هستند و دانش فنی دارند مانند شرکت‌های دانش بنیان پیگیر جذب سرمایه برای این شرکت‌ها و حمایت از آن‌ها باشیم.

وی بر حمایت از واحدهای دانش‌بنیان در قم تأکید کرد و گفت: واحدهای دانش بنیان در قم سرمایه‌های فکری و فنی دارند ولی برای توسعه فعالیت های قم نیازمند حمایت مالی هستند.

استاندار قم با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: با بررسی این اعداد و ارقام و میزان پرداخت‌ها مشخص است تناسبی بین تسهیلات و میزان اشتغالزایی دیده نمی‌شود.

موافقت با انتقال سند مالکیت شهرک شهاب
در ادامه این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی قم هم از موافقت وزارت راه و شهرسازی برای انتقال سند مالکیت قم ۳ معروف به شهرک شهاب خبر داد و گفت: بعد از چندین سال پیگیری در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه با جلسه‌ای که با حضور استاندار و وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت وزیر راه طی نامه‌ای که به دو معاون خود داد این دو معاونت را مأمور پیگیری امر مشکل زمین شهرک صنعتی شهاب کرد.

حسن صبوری افزود: قرار شد موضوع از حوزه راه و شهرسازی منعکس و با صدور انتقال سند مالکیت هم موافقت شود اما منتظر پیگیری نتیجه از طریق نامه‌نگاری به استان هستیم.

تأکید بر لزوم ورود بانک‌های خصوصی برای و رونق تولید
در ادامه جلسه محمد حاجی زمانی نائب رئیس اتاق بازرگانی قم بیان کرد: از ظرفیت عملی و نظری بانک‌های خصوصی غافل هستیم در حالی که ۷۳ درصد از گردش پولی خود را خارج از استان هزینه می‌کنند و برای گرفتن تسهیلات و سرمایه در گردش تنها به بانک‌های دولتی فشار می‌آوریم.

به گفته وی، وظیفه سرمایه‌گذاری ثابت را به دوش بانک‌های دولتی گذاشتیم و از ظرفیت بانک‌های خصوصی غفلت کرده‌ایم.

معرفی ۱۱ واحد تولید در بخش صنعت برای تسهیلات رونق تولید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه عنوان کرد: در بخش صنعت استان ۱۱ واحد به ارزش ۴۴۵ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت تصویب و به بانک‌های عامل نیز معرفی شدند.

محمود سیجانی افزود: در بخش کشاورزی هم تعداد ۵ واحد به ارزش ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش تصویب و بانک‌های این بخش نیز معرفی شدند.

گفتنی است؛ گزارش تجمیعی کمیته نظارت سازمان صمت مبنی بر این که ۱۵ واحد تولیدی که با ۷۷۷ میلیارد ریال تسهیلات و رونق تولید بر نحوه فعالیت آن‌ها نظارت شده و مشخص گردید یک هزار و ۴۱ مورد تثبیت اشتغال و ۱۲ نفر هم باعث افزایش اشتغال در استان شدند.

کد خبر: ۳۶٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha