۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
روغن نباتی گران نمی شود
دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران:

روغن نباتی گران نمی شود

بیرشک، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران گفت: روغن نباتی در کشور تا پایان سال جاری گران نمی شود به شرط اینکه مولفه های تاثیر گذار بر قیمت روغن نباتی تغییر پیدا نکند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «امیرهوشنگ بیرشک» افزود: قیمت روغن نباتی یکسری مولفه های تاثیرگذار مثل نرخ ارز برای واردات روغن خام، قیمت مواد اولیه و غیره دارد.

وی اظهارداشت: با توجه به اتفاقاتی که افتاده و ذخایری که در کشور وجود دارد اگر شرایط به همین منوال باشد و تغییرات ناگهانی در مولفه های تاثیر گذار بر قیمت روغن ایجاد نشود قیمت روغن نباتی تا پایان سال جاری با همین قیمت های مصوب سازمان حمایت توزیع خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران گفت: برای واردات روغن خام ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی تخصیص پیدا می کند اگر تغییراتی در نرخ ارز دولتی ایجاد شود صنایع روغن نباتی به نقدینگی بیشتری نیاز پیدا می کنند و به تبع تغییرات قیمتی در محصول روغن نباتی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: همینطور اگر دولت قیمت مواد اولیه مورد نیاز بطری و بسته بندی روغن نباتی را گران کندبی تردید محصول روغن نباتی هم دچار تغییر قیمت خواهد شد.

بیرشک بیان داشت: صنایع روغن نباتی کشور حداقل تا پایان سال هیچ گونه برنامه ای برای افزایش قیمت روغن نباتی ندارند.

وی ادامه داد: صنعت روغن نباتی با دانه های روغنی درهم آمیخته است.

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران گفت: سالانه دو میلیون تن روغن نباتی در کشور تولید و توزیع می شود.

وی افزود: برای تولید این میزان روغن نباتی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن روغن خام از محل واردات و بقیه روغن خام استحصالی از دانه های روغنی تولید داخل بوسیله کارخانه های روغن کشی فعال در کشور تامین می شود.

کد خبر: ۳۶٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha