۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
مشکلی در روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن وجود ندارد
وزیر راه و شهرسازی:

مشکلی در روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن وجود ندارد

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ مشکلی برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی پس از پایان جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به سوال هفت نفر از نمایندگان مجلس از وی، افزود: بافت‌های فرسوده، مسکن، خانه‌های روستایی، حمل و نقل ریلی، طرح‌های نیمه تمام و نقش وزارت راه و شهرسازی در تنظیم ضوابط و مقررات احداث ساختمان، از مواردی بود که نمایندگان مجلس در این جلسه مطرح کردند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بحث تنظیم ضوابط و مقررات مربوط به احداث ساختمان مقید هستیم که مقررات ملی ساختمان را بروز رسانی کنیم و آیین نامه ۲۸۰۰ برای مقاوم سازی در برابر زلزله کامل و منتشر شده است.

وی افزود: یکی از کارهای مهمی که انجام داده ایم و به کمیسیون عمران هم ارائه دادیم، این بود که تحلیل آسیب‌های متاثر از زلزله و بناها را بررسی کردیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در گذشته تحلیل بر این بود که دیوارهای جداکننده و اتصالات درون سازه‌ای بیشترین تلفات را به وجود می‌آورند، بنابراین اگر هم سازه مقاوم بوده است، ریخته شدن دیوارهای جداکننده موجب خسارت سنگین می‌شد که کار مفصل علمی و فنی صورت گرفت و با این آیین نامه جدید که تصویب، منتشر و ابلاغ کردیم مقرر شد، تا اتصالات درون سازه‌ای و دیوارهای جداکننده با یک فناوری جدید طراحی و در ساخت و سازها به آن توجه شود و مردم از دیوارهای جداکننده که عایق، مقاوم و پایدار در مقابل زلزله باشد، بتوانند استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری درباره مشکلات برخی از هموطنان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، گفت: ۱۲ هزار نام کاربری و رمز عبور را برای دریافت وام ودیعه مسکن به شعب بانکی که بانک مرکزی معرفی کرده بود، اعلام کردیم.

وی خاطر نشان کرد: دیروز برای مدتی این پایگاه اطلاع رسانی را متوقف کردیم، تا مردم بتوانند اطلاعاتشان را وارد کنند، به دلیل این که یک عده‌ای حدود ۱۰۰ هزار نفری که جلوتر بودند، بانک‌ها خودشان بتوانند اطلاعاتشان را ذخیره کنند.

اسلامی افزود: ‌امروز دیگر این مشکل وجود ندارد، ان شاالله بانک‌ها بتوانند سریعتر وام افرادی را که معرفی شده اند، پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستورالعمل مشترک وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی هم گفت: دیروز ما آخرین جلسه مشترک را داشتیم، هیچ مشکلی به نظر من نباید وجود داشته باشد، ان شاالله مردم بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.

کد خبر: ۳۶٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha