۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
بانک اطلاعات کالاهای کشاورزی تشکیل شود/ ارتباط مرکز حلال با صادرات کالا
آیت الله مبلغی:

بانک اطلاعات کالاهای کشاورزی تشکیل شود/ ارتباط مرکز حلال با صادرات کالا

قم - آیت الله مبلغی، فقیه مجتهد ناظر بر امور حلال با اشاره به ضرورت حمایت و تقویت تولیدکنندگان و کشاورزان برای تولید و عرضه کالاهای خود، گفت: مسئولان نظام باید با تجمیع مزیت‌های نسبی کالاها، تشکیل بانک اطلاعات، ایجاد زمینه بازاریابی فعال و کمک به صادرات کالاها، در جهت تقویت بیشتر کشاورزان و تولیدکنندگان حرکت کنند.

به گزارش بازار به نقل از مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، آیت الله احمد مبلغی طی سخنانی که به صورت مجازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که زنبورداران و یا تأمین کننده محصولات کشاورزی، دچار فرسایش انگیزه‌ای شوند و انگیزه خود برای تولید و عرضه کالاها را از دست بدهند.

وی اصالت و عدم آسیب رسانی را دو شاخصه مهم کالا برای صادرات ذکر کرد و گفت: برای جلوگیری از جا زدن کالاهای تقلبی به جای محصولات اصیل و بررسی صحت و سلامت کالاها، نیاز به سازوکارها و ساختار خاص داریم.

آیت الله مبلغی اضافه کرد: وزارت کشاورزی با ایجاد سازکارها و ساختارهای معطوف به صادرات و بازاریابی، می‌تواند در جهت تقویت کشاورزان و ایفای نقش فعال تولیدکنندگان و رفع مشکل آن‌ها برای صادر کردن کالاها، کمک کند.

وی با اشاره به ارتباط مرکز حلال با صادرات کالاها، گفت: مرکز حلال با ایجاد ارزش افزوده بر روی مزیت‌های نسبی کالاها، می‌تواند زمینه صدور بهتر کالا را فراهم کند.

فقیه مجتهد ناظر بر امور حلال گفت: نهادهای حلال برخی از کشورها خواهان انعقاد تفاهم نامه‌ها و توافق‌هایی برای صادرات کالاها با مرکز حلال هستند، در صورت انجام این توافق‌ها و رفتن تولیدکنندگان به سمت گرفتن آرم حلال، می‌توان بحث صادرات کالاها را جدی تر دنبال کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با تقدیر از دست اندرکاران تولید عسل گفت: قرآن کریم در آیه 114 سوره نحل بعد از «فَکلُوا مِمَّا رَزَقَکمُ اللَّهُ حَلَالًا طَیبًا» از شکرگذاری سخن گفته و فرموده است: «وَاشْکرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ إِنْ کنْتُمْ إِیاهُ تَعْبُدُونَ».

وی ادامه داد: در این آیه چهار ضلع نعمت خدا بودن، عبادات خدا را به جای آوردن، حلال و پاکیزه بودن و شکرگزاری در ارتباط با هم قرار گرفتند و همه چهاربخش نیز در تولید عسل مطرح است.

آیت الله مبلغی خطاب به برگزارکنندگان مراسم گفت: حالا که قصد شکر گزاری دارید آن را با کمک‌های مؤمنانه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب همراه و هدایایی را برای نیازمندان ارسال کنید.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: چقدر خوب است همه تولیدکنندگان کالاها، یک حرکت شکرگزاری عملی ذیل حرکت مؤمنانه انجام بدهند و اهداف مورد نظر رهبر معظم انقلاب را تحقق ببخشند.

کد خبر: ۳۶٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha