۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
افزایش سرمایه از محل صرف سهام، فرصتی ناب برای شرکت های دولتی
مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات مطرح کرد

افزایش سرمایه از محل صرف سهام، فرصتی ناب برای شرکت های دولتی

خدارحمی، مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات معتقد است افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم، فرصتی ناب و الزامی خوشایند برای شرکت های دولتی است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه، بهروز خدا رحمی، در این باره گفت: اگر به دنبال تقویت بازار اول و تقسیم منابع در بازار باشیم و به عبارتی با توجه به تزریق بیش از حد پول به بورس در صدد افزایش پتانسیل این بازار هستیم، شیوه های متفاوتی مانند استفاده از ابزارهای مختلف، پذیرش شرکت های جدید از جمله راهکارهای عمق بخشی به بازار است؛ اما نوین ترین ابزار کاربردی را می توان چهارمین شیوه افزایش سرمایه مبنی بر صرف سهام از طریق سلب حق تقدم دانست.

وی افزود: این اقدام کمک شایانی به اصلاح ساختار شرکت ها می کند؛ به طور مثال بانک هایی که به دنبال اصلاح ساختار خود هستند و تاکنون شرایط مطلوبی برای این کار نداشتند هم اکنون فرصت خوبی در اختیار دارند، همچنین صرف سهام عاملی جهت هدایت منابع  و تقویت بنیاد آنها خواهد بود.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات ادامه داد: سهام شرکت هایی که با اقبال روبرو هستند و سهامداران عمده رغبتی به فروش نداشتند، بیشتر مواقع صف های طولانی مدت خرید را شاهد بودیم، با صرف سهام می تواند یک بازه زمانی خرید برای متقاضیان جدید فراهم کند. لذا به نوعی باید گفت صرف سهام، تعادلی هم میان عرضه و تقاضا ایجاد خواهد کرد.

خدارحمی صرف سهام را یک سرمایه گذاری جدید برای شرکت های دولتی دانست و گفت: از آنجا که شرکت های دولتی اجازه و رغبتی برای سرمایه گذاری جدید ندارند، صرف سهام برای آنها یک راهکار است و باعث رقیق تر شدن سهم تقلیل یافته بخش دولتی می شود.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: سلب حق تقدم اگر برای شرکت های خصوصی هم انجام شود با اقبال خوبی مواجه خواهد شد.

خدارحمی خاطرنشان کرد: این تصویب از سوی مجلس شورای اسلامی یک الزام برای شرکت های دولتی است اما به نظر می رسد اقبال برای بخش خصوصی بیشتر از بخش دولتی خواهد بود، البته قبلا تجربه چنین کاری از سوی شرکت های خصوصی در شرایط نه چندان مساعد بازار را داشته ایم اما در حال حاضر که روند بازار مثبت است قطعا نتیجه بهتری در کارنامه آنها ثبت می شود.

کد خبر: ۳۶٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha