۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
۵ پروژه آبخیزداری درزنجان به بهره برداری می رسد
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:

۵ پروژه آبخیزداری درزنجان به بهره برداری می رسد

زنجان- مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان، گفت: ۵ پروژه آبخیزداری استان زنجان در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

برگزارش خبرگزاری بازار و به نقل از منابع طبیعی زنجان، خلیل  آقاجانلو از افتتاح ۵ پروژه عمرانی این اداره کل در دهه مبارک فجر خبر دادو گفت: پروژه احداث سازه‌های چند منظوره در بالادست روستای میرآخور در شهرستان ماهنشان، سازه‌های چند منظوره در حوزه آبخیز چسب شهرستان ایجرود، سازه رسوب گیر سنگ و ملاتی و لایروبی حوضچه‌های قدیمی تغذیه مصنوعی ذاکر در شهرستان زنجان، سازه چند منظوره صالح آباد در خدابنده و فاز اول پروژه کنترل سیلاب حوزه آبخیز شهری آب بر در بخش مرکزی شهرستان طارم از طرح‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر است.

وی میزان اشتغال موقت در این پروژه‌ها را یک هزار و ۴۴۰ نفر روز اعلام کردو گفت:  برای احداث این پروژه‌ها مبلغ ۲۸ هزار و ۵۶۸ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی و ۶ هزار و ۳۷۱ میلیون ریال هم از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان، گفت: هدف از اجرای پروژه‌های مذکور را کاهش خسارات سیل، کنترل فرسایش و رسوب و تقویت و پایدارسازی منابع آب زیرزمینی محل اجرای پروژه‌ها است.

آقاجانلو ابراز کرد: کنترل سیلابهای شهری آب بر مدتهاست که از سوی مسولین محلی و استانی پیگیری می‌شود و خوشبختانه عملیات اجرایی آن از سال ۹۷ آغاز شده است.

وی گفت: پروژه ذاکر در بالادست چاه‌های آب شرب شهر زنجان اجرا شده و احداث سازه چند منظوره صالح آباد نیز باعث تامین پایدار آب شرب اهالی این روستا گردیده که جوامع محلی نیز از احداث آن ابراز رضایت کرده ا ند.

کد خبر: ۳٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha