۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
طرح گشایش اقتصادی معادل یک پنجم کل بودجه است
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با «بازار» خبر داد؛

طرح گشایش اقتصادی معادل یک پنجم کل بودجه است

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح مورد نظر دولت برای فروش نفت در قالب گشایش اقتصادی معادل یک پنجم کل بودجه بوده و باید در قالب اصلاح بودجه در مجلس تصویب شود.

 حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مقوله گشایش اقتصادی و پیرو آن طرح فروش نفت در کشور گفت:  رئیس جمهور و دولت قصد دارند در راستای این طرح ۲۰۰ میلیون بشکه نفت را پیش فروش کنند و این بدین معناست که ما بخواهیم سهم آیندگان را از هم اکنون مصرف کنیم.

وی تأکید کرد:  دولت به جای اینکه این مقوله را در قالب اصلاح بودجه و متمم بودجه به مجلس ارسال کند می رود و این موضوع را در شورای هماهنگی سران قوا مطرح می کند.

 وی با بیان اینکه بررسی طرح فروش نفت در جلسات شورای هماهنگی سران قوا یک نوع قانون گذاری جدید است، اظهار داشت:  منابع حاصل از فروش نفت در این طرح  یک صد هزار میلیارد تومان است یعنی تقریباً یک پنجم بودجه کشور بنابراین لازم است این مسئله در مجلس مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و نمی تواند در جلسه سران قوا مورد تصویب قرار گیرد.

عضو هیئت رییسه مجلس گفت: در حال حاضر مجلس در این زمینه حساسیت دارد پیشنهاد مجلس این است که این طرح باید در قالب بورس انرژی عرضه شود تا این مقوله هم شفاف اشده و هم بسته های فروش نفت آنقدر کوچک شود که عموم مردم جامعه بتوانند از آن سهام خریداری کنند.

این نماینده مجلس گفت: مجلس می کوشد تا دولت زمین سوخته ای را برای دولت بعدی نگذارد.

کد خبر: ۳۶٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha