۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان تا ماه آینده
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان تا ماه آینده

صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات کمک معیشتی طی یک ماه آینده به ۷۵ هزار هنرمند پرداخت خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید عباس صالحی در مورد اقدامات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان و اصحاب رسانه در دوران کرونا، گفت: صندوق اعتباری هنر حق ۳ ماه بیمه هنرمندان را پرداخت کرد و همچنین ۱۲۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات کمک معیشتی طی یک ماه آینده به ۷۵ هزار هنرمند پرداخت خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ثبت‌نام مشمولان وام کرونا از طریق سامانه کارا، گفت: حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای هنرمندان تایید شده و بانک‌ها تاکنون ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان به حساب هنرمندان و بنگاه‌هایی که درخواست تسهیلات داشتند، واریز کرده‌اند، البته انتظار داریم بانک‌ها بیشتر به کمک بیایند و در همین راستا همتی، رئیس بانک مرکزی قول داد، به بانک‌ها توصیه کند، رقم‌هایی که ما تایید کردیم و به بانک‌ها دادیم را با رعایت تضمین‌های مورد نظر مورد توجه قرار دهند و سختگیری نکنند تا در پرداخت وام تسریع شود.

صالحی همچنین گفت: سازمان برنامه و بودجه هم مبلغ خوبی را برای پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۴ درصدی در نظر گرفته که می‌تواند به ما در حمایت از هنرمندان کمک کند؛ تاییدهای اولیه پرداخت این وام صورت گرفته و زمان پرداخت اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۳۶٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      0 0
      اگرنظرمامهم بودکه ننوشته پاک نمیشد!!!بازصلوات بروح پدرمدیران بخش خصوصی که شروع بصدورهنرکارت کردن تادولتمردان هم واداربشن.کاش اقلامیفرمودیدمبلغ وام چقدره.تشکر