۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
آزادراه تهران-شمال در دهه فجر افتتاح نمی‌شود
وزیر راه و شهرسازی

آزادراه تهران-شمال در دهه فجر افتتاح نمی‌شود

محمد اسلامی، از ثبت نام ۲۰ هزار متقاضی در طرح بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: قطعا منطقه یک آزادراه تهران- شمال در دهه فجر افتتاح نمی‌شود، اما تا پایان بهمن ماه با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس‌سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در گفتگو با خبرنگاران، آخرین اقدامات وزارتخانه را در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده اعلام کرد.

اسلامی با اشاره به اینکه روز گذشته ستاد ملی بازآفرینی شهری برگزار شد و در آن خدمات و اقدامات متعدد برای شناسایی بافت‌های فرسوده در استان‌های مختلف در حال انجام است، گفت: پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی شهری توسط شرکت‌های توسعه‌گر و مردم اجرا می‌شود و تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی در طرح بازآفرینی شهری ثبت‌نام کردند و ۲۰ هزار نفر هم به زودی برای اخذ پروانه ثبت‌نام خواهند شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص دلایل تاخیر در نوسازی بافت‌های فرسوده نیز توضیحاتی را ارائه کرد و افزود: مهم‌ترین اقدامی که امسال شروع شده است، شناسایی اراضی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن بود که از امروز ۶ بهمن فرآیند شناسایی اراضی و خرید در بافت‌های فرسوده آغاز می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی با اقداماتی که انجام شده، در حال حاضر، تمامی مسیرها برای نوسازی بافت‌های فرسوده هموار شده است.

اسلامی در توضیح ارائه تسهیلات به متقاضیان بافت‌های فرسوده با نرخ ۱۸ درصد اعلام کرد: ۹ درصد از این تسهیلات را دولت و ۹ درصد دیگر را متقاضیان پرداخت می‌کنند و نوسازی بافت‌های فرسوده با توجه به اینکه سرانه‌های زندگی مردم از جمله مدرسه، مسجد، مراکز فرهنگی و تجاری در این بافت‌ها وجود دارد به عنوان مهم‌ترین مزیت در این حوزه‌ها به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در استان کردستان هدف‌گذاری شده تا سال ۱۴۰۰ برخی از محلات از حوزه بافت‌های فرسوده خارج شود و به‌صورت کامل مشکلاتی که در این محله‌ها وجود دارد برطرف شود.

وی بیان کرد: ۶۰ هزار واحد از ۱۰۰ هزار واحد بافت فرسوده را در استان‌های مختلف کلنگ زنی خواهیم کرد. شناسایی و خرید اراضی در بافت فرسوده از دلایل تاخیر در طرح‌های نوسازی این بافت‌ها است.

نکات ایمنی در آزادراه تهران-شمال رعایت شده است

او همچنین درباره افتتاح آزاد راه تهران-شمال گفت: تمامی نکات ایمنی در این قطعه رعایت شده و هیچ مشکلی از لحاظ امنیت برای تردد مسافران ندارد. قطعا این قطعه در دهه فجر افتتاح نمی‌شود، اما تا پایان بهمن ماه با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

اسلامی گفت: قیمت مسکن تابع مولفه‌های اقتصادی ازجمله بورس، بانک و ارز است و ما سعی خواهیم کرد با افتتاح واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن بتوانیم قیمت‌ها را در این بازار کنترل کنیم.   

دوره امضا فروشی باید به پایان برسد

در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سطح کشور عضو سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان هستند که این افراد با مدیریت و نظارت در ساخت و سازها و ساخت خانه‌های باکیفیت می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن، نقش آفرینی کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که در چارچوب پروانه صادرشده اقدام به ساخت و ساز کنند و مهندسان اجازه ندهند خلاف پروانه ساخت و سازی صورت گیرد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، او بیان کرد: شفافیت مالی و مقابله با فساد یکی از کارهای آقای خرم رئیس جدید شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است و وی در تعاملی که با دولت و سایر دستگاه‌ها دارد دوره امضا فروشی را خاتمه دهد و با رویکرد جدید، جایگاه نظام مهندسی را نزد جامعه ارتقا دهد.

کد خبر: ۳٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha